مجله

معرفی بهترین و ارزان ترین میکروفون های بازار در انواع مختلف

خرید میکروفون‌ ارزان قیمت

بهترین میکروفون‌های ارزان قیمت بازار کدامند؟

بی‌تردید اگر در زمینه تولید محتوای پادکست، استریم، محتوا‌های ویدئویی برای شبکه‌ های اجتماعی و کانال‌ های مختلف همچون یوتیوب فعالیت می‌کنید، کیفیت صدا و ضبط حرفه‌ ای آن عامل مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ ای شود. از همین رو به میکروفون‌ هایی نیاز دارید که علاوه بر کیفیت بسیار بالا، قیمت مقرون به صرفه‌ ای نیز داشته باشند. برای کسانی که به‌ تازگی این فعالیت را شروع کرده‌ اند، یافتن تجهیزات مناسب می‌ تواند چالش‌ برانگیز باشد، به‌ خصوص اگر بودجه کمی در اختیار دارید. به همین دلیل در این متن تصمیم داریم بهترین میکروفون ارزان قیمت بازار را معرفی کنیم، همچنین نکات مهمی را برای خرید میکروفون با کیفیت بیان کنیم، پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

میکروفن بی سیم رُد تک

میکروفن بی سیم رُد تک

معرفی انواع میکروفون ارزان قیمت و با کیفیت

گاهی کیفیت صدا در بهترین میکروفون‌ های ارزان قیمتی که در بازار وجود دارد، می‌ تواند حتی با برخی از میکروفون‌ های ممتاز که دو برابر یا در برخی موارد حتی سه برابر قیمت دارند، رقابت کند به‌ گونه‌ ای که شنوندگان شما احتمالاً تفاوت را نخواهند شنید. در ادامه برخی از این محصولات پرفروش را معرفی می‌ کنیم.

 

میکروفون استودیویی داینامیک بویا مدل BOYA BY-BM58

این مدل میکروفن‌ ها نیازی به منبع تغذیه نداشته و برای ضبط صدای خوانندگی در مراسم و استودیو‌های کوچک و همچنین آلات موسیقی با صدای بلند گزینه مناسبی هستند. در این میان، میکروفون مدل BY-BM58 محصول کمپانی بویا یکی از بهترین میکروفون‌ های ارزان استودیویی بازار به شمار می‌رود.

این میکروفون وزنی در حدود 354 گرم داشته و محدوده فرکانس ۵۰ هرتز تا ۱۵ کیلوهرتز را پوشش می‌دهد. با خرید میکروفون بویا، یک رابط نصب سه‌ پایه متحرک، مبدل XLR به فیش 6.5 میلیمتری، کابل رابط و کیف حمل نیز دریافت خواهید کرد.

میکروفون استودیویی کاندنسر مدل یانمای YANMAI Q8

به طور کلی میکروفن‌ های کاندنسر قیمت بیشتری نسبت به مدل‌ های داینامیک دارند. از این میکروفون‌ ها که برای ضبط صدای خوانندگی و ساز‌های موسیقی انتخابی ایده‌آل هستند در استودیو‌های صدابرداری استفاده می‌ کنند. میکروفن یانمای مدل Q8 کیفیت صدای بسیار خوبی داشته و با حساسیت ۳۷- دسی‌ بل، محدوده فرکانس ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز را پوشش می‌ دهد. وزن میکروفون 215 گرم بوده و به همراه آن کابل رابط، پایه نصب لرزش‌ گیر و فوم کاهش نویز عرضه می‌ شود.

 

میکروفون USB بویا مدل BOYA BY-PM500

یکی دیگر از انواع میکروفون‌ های بازار، میکروفن یو اس‌ بی است که برای ضبط صدای پادکست، گیمینگ یا تولید محتوای ویدئویی با بهترین کیفیت به کار می‌ رود. رابط اتصال میکروفون بویا PM500، پورت USB-C بوده و از سیستم‌ های عامل ویندوز، مک، اندروید و iOS پشتیبانی می‌ کند. از طرفی این محصول با وزن 700 گرم، از قابلیت‌ هایی همچون ولوم شدت صدا، دکمه انتخاب الگوی ضبط و پورت هدفون برخوردار است.

خرید میکروفون‌ ارزان قیمت

خرید میکروفون‌ ارزان قیمت

میکروفون USB مدل یانمای YANMAI G22

یکی از برند‌های کمتر شناخته شده چینی، یانمای است که توانسته با ارائه میکروفون‌ های با کیفیت و ارزان قیمت، طرفداران بسیاری را جذب کند. یکی از این محصولات میکروفن USB مدل G22 است که با طراحی خاص و قیمت مقرون به صرفه، انتخابی عالی برای تولید محتوای صوتی به شمار می‌رود.

وزن این میکروفون 183 گرم بوده و از ویژگی‌های آن می‌توان به داشتن دکمه قطع صدا (Mute) و انعطاف‌ پذیری آن در تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

 

میکروفون یقه‌ای باسیم مدل بویا BOYA BY-M1

یکی از پرطرفدارترین میکروفون‌ های یقه‌ ای، میکروفن بویا BY-M1 است که علاوه بر کیفیت عالی، قیمت مناسبی نیز دارد. این محصول از یک باتری LR44 به عنوان منبع تغذیه بهره برده و محفظه آن بر روی کابل رابط قرار دارد. با خرید میکروفون یقه‌ای بویا، گیره اتصال به لباس، باتری، نویز گیر و کیف حمل نرم نیز دریافت می‌ کنید.

 

میکروفون یقه‌ای بی‌سیم مدل بویا BOYA BY-WM5

از پرفروش‌ ترین میکروفون‌ های یقه‌ ای بازار، مدل بی‌ سیم بویا است که در حدود 50 متر برد داشته و برای اکثر کاربرد‌های صدابرداری گزینه‌ ای عالی خواهد بود. این میکروفون از یک باتری نیم‌ قلمی به عنوان منبع تغذیه استفاده کرده که در حدود 3.5 ساعت به راحتی کار می‌ دهد. میکروفن بویا مدل BY-WM5 از دو قسمت فرستنده و گیرنده تشکیل شده که بخش گیرنده به دوربین یا گوشی هوشمند متصل شده و فرستنده آن نیز به همراه کپسول میکروفن بر روی لباس گوینده نصب می‌شود.

میکروفون‌ ارزان قیمت بازار

میکروفون‌ ارزان قیمت بازار

برای خرید میکروفون ارزان به چه نکاتی توجه کنیم؟

اکنون که با انواع میکروفون ارزان در بازار آشنا شدید، بد نیست چند نکته مهم که در ادامه بیان می‌کنیم را در هنگام خرید میکروفون در نظر بگیرید.

  • میکروفون باید کیفیت صدای خوبی داشته باشد، در حقیقت طیف فرکانس و صدایی که ارائه می‌دهد برای انواع کاربرد‌های صدابرداری مناسب باشد.
  • دوام و ساختار بدنه میکروفون مطلوب باشد، بسیاری از میکروفن‌ های ارزان موجود در بازار ساختاری پلاستیکی دارند؛ اما بهتر است از نظر دوام نیز بررسی شود.
  • میکروفونی را بخرید که پاسخگوی نیاز صدابرداری شما باشد، به عنوان مثال از میکروفون ضبط موسیقی و خوانندگی نباید برای ضبط مصاحبه استفاده کرد.

به طور کلی وقتی در مورد بهترین گزینه‌های میکروفون اقتصادی صحبت می‌شود، ناگفته نماند که علاوه بر پایین‌ بودن قیمت، کیفیت مناسب هم اهمیت پیدا می‌کند. در حقیقت میکروفون بهتر است آن‌ قدر قوی و بادوام باشد که چند سال به خوبی کار بدهد.

 

سؤالات متداول

بهترین میکروفون یقه‌ ای ارزان کدام است؟

از انواع میکروفن‌ های یقه‌ ای ارزان و با کیفیت می‌توان به میکروفون یقه‌ای باسیم بویا BOYA BY-M1 و میکروفون یقه‌ ای بی‌سیم بویا BOYA BY-WM5 اشاره کرد.

قیمت میکروفون اقتصادی در بازار چقدر است؟

به طور کلی قیمت میکروفون ارزان به عواملی همچون کیفیت صدا، کاربرد آن، دوام و ساختار بدنه بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت میکروفون ضبط موسیقی و ضبط مصاحبه باهم تفاوت دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق انواع میکروفون به فروشگاه دنیا دوربین مراجعه کنید.

 

از کجا میکروفون ارزان بخریم؟

در این مقاله تعدادی از بهترین میکروفون‌ های مقرون به صرفه را که می‌ توانید با قیمت مناسب برای تولید محتوا‌های با کیفیت تهیه کنید، به شما معرفی کردیم. از همین رو اگر به‌ تازگی در زمینه تولید پادکست و ضبط صدا فعالیت خود را آغاز کرده‌ اید یا به عنوان تولید‌ کننده محتوای ویدئویی فعالیت می‌کنید، بهتر است به فکر خرید میکروفون ارزان قیمت با کیفیت باشید.

برای این منظور می‌توانید از میان انواع محصولات موجود در بازار، میکروفون‌ هایی بسیار با کیفیت و لوازم جانبی میکروفن؛ اما ارزان را از بخش فروشگاه سایت دنیا دوربین خریداری کنید. آیا شما تا به حال از این مدل میکروفون‌ ها استفاده کرده‌اید؟ نظرات خودتان را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *