مجله

باکیفیت ترین دوربین های عکاسی با زوم بالا در سال 1403

باکیفیت ترین دوربین های عکاسی با زوم بالا در سال 1403

باکیفیت‌ترین دوربین های عکاسی با زوم بالا در سال 1403

گاهی اوقات ما نمی‎توانیم به سوژه مورد نظر نزدیک شویم و تصویری با کیفیت و پرجزئیات را ثبت کنیم! در این موارد تنها چاره‎ای که به ذهن می‎رسد استفاده از دوربین عکاسی با زوم بالا است. این دوربین‎ ها قدرت زوم فوق العاده ‎ای دارند اما در عین حال باعث افت کیفیت تصویر نمی‌ شوند. به این صورت می ‎توان از نمای نزدیک از سوژه عکاسی کرده و تصاویر شگفت انگیزی را ایجاد کرد. برای مثال برای عکاسی از ماه، حشرات و حیوانات امکان نزدیک شدن به سوژه وجود ندارد و به طور کل عکاسی از حیات وحش و طبیعت نیازمند دوربین های عکاسی سوپر زوم است.

در صورتی که قصد خرید یک دوربین سوپر زوم با کیفیت و خوش قیمت را دارید در ادامه همراه ما باشید؛ زیرا قصد داریم برخی از بهترین دوربین‎های عکاسی با زوم بالا را خدمتتان معرفی کنیم.

معرفی  دوربین عکاسی با زوم بالا

بهترین دوربین‎ ها برای عکاسی با زوم قابل قبول، دوربین‎ های عکاسی دیجیتال بدون آینه Mirror less یا DSLR هستند که معمولاً با یک لنز تله فوتو برای فوکوس از فاصله های دور عرضه می‎ شوند. اما قیمت بالای این دوربین‎ ها باعث شده تا تمامی عکاسان نتوانند از آن‎ها استفاده کنند. اگر شما هم از نظر بودجه محدودیت دارید و به دنبال یک دوربین عکاسی با زوم بالا می‎گردید می‌ توانید یکی از دوربین‎ های زیر را انتخاب کنید. خوشبختانه این دوربین ‎ها از نظر قیمتی بسیار ارزانتر از دوربین‏ های عکاسی دیجیتال بدون آینه Mirror less هستند.

1. دوربین عکاسی SX740 HS کانن

دوربین SX740 HS کانن دارای قابلیت‌ ها و امکانات بی‌ شماری است که می‎ تواند تمام نیازهای شما را به عنوان یک عکاس حرفه ‎ای رفع کند. اما یکی از مهمترین ویژگی‎ های این دوربین قدرت زوم ۴۰ برابری آن است به همین دلیل به عنوان یک دوربین سوپر زوم کوچک شناخته می‌ شود.

دوربین SX740 HS مجهز به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی، قابلیت تصویربرداری سریع تا ۱۰ فریم بر ثانیه، نمایشگر 3 اینچی متحرک، فیلمبرداری با فرمت 4K، ضبط صدای استریو و… بوده که فاصله کانونی دوربین SX740 HS ۲۴ تا ۹۶۰ میلی‎متر است.

این دوربین به فلاش، زمان سنج خودکار، پردازشگر Digic 8 و باتری لیتیوم یونی مجهز شده است. SX740 HS از تکنولوژی بی‏سیم بلوتوث و NFC پشتیبانی کرده و قابلیت ضبط صدای استریو دارد. از دیگر ویژگی‎های این دوربین می‏توان به پشتیبانی از حداکثر رزولوشن عکس 3888×5184 پیکسل، پشتیبانی از حداکثر سرعت فیلم ۶۰ فریم بر ثانیه و محدوده سرعت شاتر 3200/1 تا ۱۵ ثانیه اشاره کرد.

2. دوربین عکاسی COOLPIX B600 نیکون

دوربین نیکون با قدرت زوم ۴۰ برابری و مانیتور ثابت ۳ اینچی با رزولوشن ۹۲۰ پیکسل عرضه شده است. این دوربین ارگونومی بسیار خوبی داشته و به راحتی می‎توانید آن را در دست گرفته و به عکاسی بپردازید.

COOLPIX B600 قدرت بزرگ ‎نمایی اپتیکال تا ۶۰ برابر و بزرگ نمایی دیجیتال تا ۴ برابر را دارد. همچنین این دوربین دارای حداقل فاصله فوکوس نرمال ۵۰ سانتی متر و حداقل فاصله فوکوس ماکرو 1 سانتیمتر است. محدوده دیافراگم دوربین COOLPIX B600 بین F/3 تا F/6.5 و فاصله کانونی آن بین ۲۴ تا ۱۴۴۰ میلی متر بوده و با استفاده از آن می‎ توانید ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل ثبت کنید.

محدوده سرعت شاتر 1/4000 تا 1 ثانیه و حداکثر سرعت فیلم ۶۰ فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی‎های COOLPIX B600 است و با استفاده از آن امکان تصویربرداری پشت سر هم فراهم می‌ شود. با وجود پشتیبانی از تکنولوژی بی‎سیم وای فای می‎توانید به راحتی تصاویر ثبت شده را بلافاصله به گوشی انتقال داده و از امکانات بی‎نظیر دیگری مانند ضبط صدای استریو نیز بهره‎ مند شوید.

3. دوربین عکاسی Nikon Coolpix P1000

به نظرتان لقب بهترین دوربین عکاسی با زوم بالا برازنده کدام دوربین است؟ در سال‌ های گذشته برندهای مختلف سعی کردند دوربین ‎های کامپکت یا بریج Bridge Camera را با قدرت زوم بالاتر عرضه کنند. اما در نهایت به زوم اپتیکال ماکزیمم در حد ۵۰ برابر رسیدند. بعد از گذشت مدت زمانی کمپانی نیکون توانست این عدد را ابتدا به ۸۳ برابر و سپس به ۱۲۵ برابر افزایش دهد.

در حال حاضر دوربین Coolpix P1000 نیکون با فاصله کانونی ۲۴ تا ۳۰۰۰ میلی‎متری و زوم اپتیکال ۱۲۵ برابری، به عنوان بهترین دوربین سوپر زوم شناخته می‌شود. این دوربین سبک وزن تنها ۱۴۰۰ گرم بوده و برای عکاسی طولانی مدت انتخاب بسیار مناسبی است.

از مهمترین امکانات Coolpix P1000 می‎توان به قابلیت snap back اشاره کرد که میدان دید شما را گسترده ‎تر کرده و از گم شدن سوژه بعد از زوم زیاد جلوگیری می‎ کند. دوربین Nikon Coolpix P1000 دارای لنز سوپر تله فوتو است که امکان فوکوس بالا را در اختیار شما قرار می‎ دهد. با استفاده از این دوربین می‌توانید ویدیوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کنید. همچنین شما می‌ توانید از قابلیت سوپر لپس در ضبط سکانس های فست موشن و تکنیک تایم لپس برای ثبت حرکات اجسام استفاده کنید.

Nikon Coolpix P1000 مجهز به فناوری Vibration Reduction است تا میزان لرزش ‎ها در حین عکاسی و فیلمبرداری را به حداقل برساند؛ به این صورت کیفیت تصاویر تا حد زیادی افزایش پیدا می‎کنند. از دیگر ویژگی‌ های این دوربین می‎توان به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.3“ با فناوری CMOS، 5 عنصر ED و یک عنصر سوپر ED برای اصلاحات نوری، امکان عکاسی پی در پی ۷ فریم در ثانیه، امکان عکاسی ماکرو با محدوده فوکوس 1 سانتی‌متری سوژه، فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه اشاره کرد. Nikon Coolpix P1000 از بلوتوث و وای فای پشتیبانی کرده و دارای درگاه خروجی میکروفون ۵ میلی متر و درگاه HDMI میکرو است.

باکیفیت ترین دوربین های عکاسی با زوم بالا در سال 1403

باکیفیت ترین دوربین های عکاسی با زوم بالا در سال 1403

4. دوربین عکاسی RX100 VII سونی

دوربین RX100 VII سونی برای عکاسی ورزشی و عکاسی از حیات وحش گزینه بسیار مناسبی بوده زیرا دارای قابلیت تشخیص چشمان انسان و حیوانات و فوکوس اتوماتیک است. این قابلیت با وجود مزیت‎ هایش دارای یک عیب کوچک هم بوده؛ در واقع با استفاده از تکنولوژی تشخیص چشم سرعت ضبط ویدیوها کمی کاهش پیدا می‎کند.

دوربین RX100 VII سونی با استفاده از لنزهای زوم ۲۴ تا ۲۰۰ میلی‏متری Fish eye به یکی از دوربین‌ های سوپر زوم تبدیل شده و انتخاب مناسبی برای شما است. از ویژگی ‎های این دوربین می‎توان به بزرگنمایی دیجیتال ۴ برابری و بزرگنمایی اپتیکال ۸.۳ برابری اشاره کرد.

RX100 VII با فلاش داخلی، منظره یاب دیجیتال، صفحه نمایش ۳ اینچی لمسی، ۱۰ حالت تعادل رنگ، حسگر ۲۰ مگاپیکسلی CMOS، پردازنده Bionz X و لرزشگیر اپتیکال تجهیز شده است. از دیگر امکانات آن می‎توان به پشتیبانی از وای فای و بلوتوث، سرعت شاتر 1/2000 تا ۳۰ ثانیه، پشتیبانی از نوردهی دستی، امکان فوکوس خودکار و پشتیبانی از تنظیمات دستی فوکوس اشاره کرد. میکروفون استریو، بلندگوی مونو و زمان سنج خودکار از دیگر امکانات RX100 VII هستند.

5. دوربین لومیکس TZ200 ZS200 پاناسونیک

یکی از دوربین های عکاسی با زوم بالا ، دوربین لومیکس TZ200 ZS200 پاناسونیک است. این دوربین با قدرت زوم اپتیکال ۱۵ برابری و عکاسی پیاپی با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه عرضه شده است. لومیکس TZ200 ZS200 دارای منظره یاب الکترونیکی داخلی بوده و برای عکاسی از حیات وحش گزینه بسیار مناسبی به شمار می‎رود. از دیگر امکانات این دوربین می‎توان به پشتیبانی از حالت فیلمبرداری 4K، قابلیت ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسلی اسلوموشن، سنسور ۲۰ مگاپیکسل CMOS و امکان اتصال بی‎سیم بلوتوث و NFC اشاره کرد.

6. دوربین RX10 Mark IV سونی

برند سونی به عنوان یکی از بهترین برندهای دوربین عکاسی شناخته می‌شود. این برند توانسته دوربین RX10 Mark IV با قدرت زوم ۲۵ برابری و فاصله کانونی ۲۴ تا ۶۰۰ میلی متر را برای استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف تولید کند. از مهم‎ترین ویژگی‌ های RX10 Mark IV می‎توان به فیلمبرداری با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه، نمایشگر ۳ اینچی لمسی متحرک، پردازنده Bionz X، منظره یاب دیجیتال، امکان فیلمبرداری 4K و حداکثر سرعت شاتر 1/2000 اشاره کرد. پشتیبانی از فرمت RAW و امکان اتصال میکروفون و هدفون به دوربین از دیگر امکانات RX10 Mark IV هستند. این دوربین قابلیت اتصال بی‎سیم از طریق بلوتوث و NFC را نیز فراهم کرده که باعث کامل شدن امکانات آن می‎شود.

7. دوربین عکاسی کانن Power Shot G3 X

دوربین کانن Power Shot G3 X دارای لنز ۲۴-۶۰۰ میلی متری و دامنه دیافراگم آن بین F2-5.6  است. بنابراین این دوربین از قدرت زوم ۲۵ برابری برخوردار بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد. از ویژگی‎های دوربین Power Shot G3 X می‎توان به حسگر یک اینچی با دقت ۲۰.۲ مگاپیکسل، پردازشگر قوی از نسل DIGIC 6، دامنه حساسیت گسترده از ۱۲۵ تا ۱۲۸۰۰ و… اشاره کرد.

این دوربین سبک تنها ۷۳۳ گرم وزن دارد و بدنه آن در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. حالت ارگونومیک این دوربین باعث می‎شود تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کرده و در طولانی مدت دچار خستگی و گرفتگی عضلات نشوید. همچنین قیمت دوربین عکاسی کانن Power Shot G3 X نسبت به مدل های مشابه بسیار مناسب بوده و خرید آن توصیه می‏شود.

باکیفیت ترین دوربین های عکاسی با زوم بالا در سال 1403

باکیفیت ترین دوربین های عکاسی با زوم بالا در سال 1403

سوالات متداول

قیمت دوربین عکاسی با زوم بالا چقدر است؟

تعیین قیمت دوربین عکاسی با زوم بالا به مواردی مانند برند دوربین، قدرت زوم و دیگر امکانات دوربین بستگی دارد. اما به طور کل برای خرید این محصولات باید بودجه نسبتاً زیادی بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در نظر بگیرید. البته این بازه کاملا حدودی بوده و ممکن است قیمت دوربین مورد نظر شما کمی کمتر یا بیشتر باشد. بنابراین توصیه می‎کنیم برای اطلاع دقیق از قیمت دوربین های سوپر زوم از طریق سایت دنیا دوربین اقدام کنید.

همچنین در صورتی که علاقه‏ مندید دوربین‎ های سوپر زوم را با قیمت مناسب و گارانتی معتبر تهیه کنید حتماً وارد وب سایت دنیا دوربین شوید. در این وب سایت انواع دوربین عکاسی از برندهای معتبر بازار قابل خریداری هستند.

بهترین برند دوربین‏های سوپر زوم کدام است؟

در حال حاضر نیکون و کانن به تولید بهترین دوربینهای سوپر زوم می‏پردازند که دوربین مدل Coolpix P1000 نیکون نسبت به سایر دوربین‎های سوپر زوم از قابلیت‏های بیشتری برخوردار است. این دوربین با زوم ۱۲۵ برابری به عنوان قویترین دوربین با زوم بالا شناخته می‎شود.

دوربین سوپر زوم مناسب چه کسانی است؟

اگر به عکاسی در حیات وحش علاقمندید قطعاً به یک دوربین سوپر زوم برای ثبت تصاویر از حشرات و حیوانات، غارها، ماه و اجرام آسمانی، صخره ‎های بلند و… نیاز خواهید داشت. به این صورت می‎توانید از فاصله دور سوژه مورد نظر را دنبال کرده و تصاویر واضحی از آن به ثبت برسانید.

همچنین این دوربین‎ها برای خبرنگاران و عکاسان ورزشی گزینه مناسبی هستند، زیرا می‎توانند از فاصله دور از بازیکنان یا سوژه مورد نظر تصویربرداری کنند.

دوربین‎های عکاسی با زوم بالا چند مدل دارند؟

دوربین‎های سوپر زوم معمولاً به صورت کلاسیک یا پرمیوم تولید می‎شوند که دوربین‏های پرمیوم دارای سنسورهای بزرگتر، کیفیت بیشتر و قیمت بالاتر هستند. در این دوربین‎ها امکان تعویض لنز و زوم بهتر و با کیفیت‏تر برای شما فراهم می‎شود.

خرید دوربین سوپر زوم از دنیا دوربین

در این مقاله از دنیا دوربین به معرفی چند مدل از بهترین دوربین‎ های عکاسی با زوم بالا پرداختیم. همچنین در رابطه با ویژگی‎های دوربین ‎های سوپر زوم اطلاعات مختصری را خدمتتان ارائه کردیم. در صورتی که به دنبال یک دوربین سوپر زوم با کیفیت برای عکاسی حرفه‎ ای می‎گردید حتماً این مقاله را مطالعه کنید. همچنین شما می‎توانید برای خرید دوربین سوپر زوم از بهترین برندهای بازار از طریق دنیا دوربین اقدام نمایید.

در این فروشگاه اینترنتی امکان خرید دوربین عکاسی با ضمانت اصالت کالا و گارانتی معتبر وجود دارد. محصولات موجود در دنیا دوربین با قیمت‎های استثنایی و بسیار مناسب عرضه می‎شوند چرا که برای ما مهمترین چیز رضایت خاطر شما عزیزان است.

البته با وجود افزایش تورم ممکن است خرید دوربین نو برای شما سخت باشد. در این صورت می‎توانید از محصولات دست دوم موجود در دنیا دوربین دیدن کنید. این محصولات با قیمت پایین ‎تر عرضه شده و به همین دلیل خریدشان با صرفه اقتصادی همراه است.

در انتها توصیه می‎کنیم پیش از خرید دوربین حتماً به صورت تلفنی یا آنلاین با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از ایشان مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *