مجله

نکات خرید تخته شاسی عکاسی

نکات خرید تخته شاسی عکاسی

نکات خرید تخته شاسی عکاسی

چاپ عکس روی تخته شاسی یک ایده بسیار عالی برای افزایش دوام عکس و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منزل است. به همین دلیل از سال‎های گذشته تا کنون چاپ عکس روی شاسی طرفداران بی‎شماری داشته است. اما به نظر شما یک تخته شاسی عکاسی با کیفیت باید دارای چه ویژگی‎هایی باشد؟ در این مقاله از دنیا دوربین سعی داریم اطلاعات کاملتری در رابطه با این محصول خدمتتان ارائه کنیم.

تخته شاسی عکاسی چیست؟

تخته شاسی عکاسی یک ورق MDF است که معمولاً با ضخامت ۳، ۸ یا ۱۶ میلی‎متر تولید شده و دور تا دور آن را با نوار PVC می ‏پوشانند. از این تخته برای چاپ عکس استفاده شده و تصاویر مورد نظر با استفاده از روش‎ های خاص روی این تخته چاپ می‎شوند. البته امکان پرس یا چسباندن عکس روی تخته شاسی هم وجود دارد.

تخته شاسی معمولاً در چاپ عکس‎های خانوادگی و دیزاین ادارات و شرکت‎ها با تصاویر مرتبط کاربرد دارد. همچنین از این تخته‌ها برای اهداف تبلیغاتی نیز استفاده می‎شود. تخته شاسی در ابعاد و اندازه‌ های مختلف و با استفاده از متریال گوناگون تولید شده که جنس متریال مورد استفاده در قیمت نهایی این محصول اثرگذار است.

پرکاربردترین متریال مورد استفاده در ساخت تخته شاسی

چوب MDF پرکاربردترین متریال مورد استفاده در تولید تخته شاسی عکاسی است. اما در حال حاضر فروش تخته شاسی عکاسی با جنس پلکسی، شیشه، پی.وی.سی فوم، فوم بورد و شاسی آلومینیوم نیز انجام می‎گیرد. میزان مقاومت، کیفیت و قیمت هر یک از این تخته شاسی‏ها با یکدیگری متفاوت است که در هنگام خرید باید این مسئله را در نظر داشته باشید.

تخته شاسی MDF

در میان انواع تخته شاسی عکاسی جنس MDF پرکاربردترین است. معمولاً عکس و طرح مورد نظر با استفاده از چسب و پرس روی تخته شاسی ام.دی.اف چسبانده می‎شود. MDF یک نوع چوب مقاوم و با کیفیت است که با استفاده به عنوان تخته شاسی باعث افزایش دوام و ماندگاری عکس می‏گردد. به این صورت می‎توان از عکس مورد نظر در دکوراسیون فضاهای بسته استفاده کرد.

نکات خرید تخته شاسی عکاسی

نکات خرید تخته شاسی عکاسی

تخته شاسی فوم بورد

تخته شاسی فوم بورد وزن سبکتری از ام.دی.اف دارد و ضد خش و ضد اثر انگشت است. قیمت این نوع تخته شاسی نسبتا ارزان بوده و امکان شستشوی آن وجود دارد. البته فوم بورد در برابر ضربه مقاومت پایینی دارد که این مسئله را می‎توان جزء معایب آن در نظر گرفت. تخته شاسی فوم بورد برای چاپ عکس ‎های خانوادگی، چاپ عکس سه بعدی، تبلیغات و… کاربردی است.

تخته شاسی پی.وی.سی فوم

تخته شاسی پی.وی.سی فوم در برابر حرارت، رطوبت و خش مقاومت داشته و امکان شستشوی آن وجود دارد. این نوع تخته شاسی منعطف و با دوام است و با وجود وزن کم آن انتخاب مناسبی در حوزه تبلیغات به شمار می‎رود.

اندازه ‎های مختلف تخته شاسی عکاسی

اندازه ‎های مختلف تخته شاسی عکاسی به شما این امکان را می ‎دهد که تصاویر مورد نظر خود را در سایز دلخواه چاپ کنید. البته باید در نظر داشته باشید که ابعاد انواع تخته شاسی طبق سایزهای استاندارد چاپ عکس تعیین می‎شوند. بنابراین شما می‎توانید این محصولات را با سایز ۱۵×۱۰، ۲۱×۱۶، ۳۰×۲۰، ۳۰×۳۰، ۴۰×۳۰، ۶۰×۳۰، ۴۵×۴۵، ۶۰×۴۰، ۷۰×۵۰ و ۷۰×۱۰۰ تهیه کنید. به این صورت امکان چاپ عکس‎های کوچک با سایز ۱۰ در ۱۵ تا عکس‎های بزرگ با سایز ۱۰۰ در ۷۰ روی تخته شاسی فراهم شده و هیچ نوع محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌شود.

همانطور که پیش‎تر گفته شد انواع تخته شاسی با ضخامت ۸، ۱۶ و ۳۰ میلی‎متر تولید می‎شوند که بهتر است تخته شاسی‎های بزرگ را با ضخامت 30 میل تهیه کنید.

قیمت تخته شاسی عکاسی چقدر است؟

قیمت تخته شاسی عکاسی با توجه به جنس، ابعاد و ضخامت آن تعیین می‎شود. برای مثال قیمت تخته شاسی ۱۰ در ۱۵ با ضخامت 3 میل ارزانتر از تخته شاسی ۱۰ در ۱۵ با ضخامت ۸ میل است. بنابراین ابتدا باید جنس، ضخامت و ابعاد تخته شاسی را مشخص کرده و سپس قیمت دقیق آن را در وب سایت دنیا دوربین مشاهده کنید.

برای این کار در بخش «دسته ‎بندی محصولات» روی «قاب و آلبوم عکس» کلیک کرده و سپس «تخته شاسی» را انتخاب نمایید. در صفحه جدید انواع تخته شاسی را در ابعاد و اندازه‎ های مختلف مشاهده خواهید کرد که با قیمت بسیار مناسب قابل خریداری هستند.

نکات خرید تخته شاسی عکاسی

نکات خرید تخته شاسی عکاسی

سوالات متداول

برای تخته شاسی‎های بزرگ چه ضخامتی مناسب است؟

در تخته شاسی‎ های بزرگ بهتر است ضخامت ۳۰ میلی‎متر را انتخاب کنید زیرا به این صورت احتمال شکستن و آسیب دیدن تخته شاسی کاهش پیدا می‎کند. اما در صورتی که ضخامت تخته شاسی ۳ یا ۸ میل باشد بر اثر کوچک‎ترین ضربه دچار شکستگی خواهد شد. طبق این توضیحات در تخته شاسی ‎های کوچک می ‎توانید ضخامت‎ های پایین را بدون نگرانی انتخاب کرده و تخته شاسی مورد نظر خود را با قیمت ارزان تر تهیه کنید.

تخت شاسی MDF بهتر است یا فوم بورد؟

مقاومت تخته شاسی MDF در برابر ضربه بسیار بیشتر از تخته شاسی فوم برد است. به همین دلیل توصیه می کنیم خرید تخته شاسی ام.دی.اف را در اولویت قرار دهید. اما اگر به دنبال تخته شاسی ارزان قیمت و قابل شستشو می‎گردید فوم بورد انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

تخته شاسی بهتر است یا قاب عکس؟

این مسئله کاملاً بستگی به سلیقه و نظر شما دارد. اما چاپ عکس روی تخته شاسی بسیار کم هزینه بوده و عمر و دوام عکس پس از چاپ روی تخته شاسی افزایش پیدا می‎ کند. همچنین شما می‎توانید به راحتی تخته شاسی را با دستمال نم‏دار تمیز کرده و نگران آسیب رسیدن به عکس‎هایتان نباشید.

تخت شاسی عکاسی را از کجا بخریم؟

برای خرید تخته شاسی عکاسی با بهترین قیمت و کیفیت از طریق وب سایت دنیا دوربین اقدام کنید. در این وب سایت می‎توانید علاوه بر تخته شاسی، انواع قاب و آلبوم عکس را نیز در مدل‎ های متنوع سفارش داده و در کوتاه ‎ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. در این مقاله در رابطه با قیمت، جنس و اندازه‎ های مختلف تخته شاسی اطلاعات کاملی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که توصیه می‎کنیم پیش از خرید حتماً آن را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *