مجله

راهنمای جامع خرید رم‌ sd و میکرو

راهنمای جامع خرید رم‎ های sd و میکرو

راهنمای جامع خرید رم‌ sd و میکرو

آرشیو کردن محتوای دیجیتال یکی از عادت‌ های زندگی در جهان مدرن است! در حال حاضر اکثریت افراد از تجهیزات ذخیره‌ سازی مختلف برای آرشیو و نگهداری از موزیک، ویدیو و عکس ‎هایشان استفاده می‎کنند. اما بسیاری از افراد علاقمندند تا حجم زیادی از محتوا را درون گوشی هوشمند خود ذخیره کرده و به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. برای این کار نیاز به رم های sd و میکرو است که باعث افزایش حافظه در دسترس موبایل شده و به شما فضای بیشتری برای ذخیره سازی محتوای دیجیتال می‎ دهند. اما کارت‎ های حافظه اس دی دارای تفاوت‌ هایی با یکدیگر هستند؛ به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله بررسی کنیم که رم SD چیست و چه ویژگی‎هایی دارد؟!

کارت حافظه SD چیست؟

کارت حافظه SD یا Secure Digital برای ذخیره سازی محتوای دیجیتال به کار رفته و در انواع گجت‎ های قابل حمل از جمله گوشی هوشمند، لپ تاپ، دوربین ‏های دیجیتال و… قابل استفاده است. به این صورت می‎توان ظرفیت حافظه دستگاه را ارتقا داده و به فضای بیشتری برای ذخیره سازی داده دسترسی پیدا کرد.

کارت حافظه SD اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط شرکت توشیبا تولید شد، اما امروزه برندهای متعددی به تولید آن می ‎پردازند. از بهترین برندهای کارت حافظه می‎توان به سامسونگ، سونی، سن دیسک و… اشاره کرد. در حال حاضر کارت حافظه اس دی با میزان ظرفیت‎ و سرعت انتقال داده مختلف تولید می‌ شود که در حین خرید رم میکرو باید حتماً این مسئله را در نظر داشته باشید.

بررسی انواع رم SD از نظر ظرفیت

انواع رم SD شامل ۴ مدل مختلف می‌شوند که از نظر ظرفیت با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین شما می‎توانید حافظه SDSC را با ظرفیت استاندارد، حافظه SDHC را با ظرفیت بالا، حافظه SDXC را با ظرفیت قابل ارتقا و حافظه SDUC را با ظرفیت بسیار بالا تهیه کنید. در ادامه در رابطه با هر یک از این کارت‎های حافظه SD اطلاعات کامل تری خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

راهنمای جامع خرید رم‎ های sd و میکرو

راهنمای جامع خرید رم‎ های sd و میکرو

کارت حافظه SDSC

کارت حافظه SDSC حداقل ۱۲۸ مگابایت و حداکثر ۲ گیگابایت ظرفیت دارد. این نوع کارت حافظه به عنوان نسل دوم کارت‎های حافظه اس دی شناخته شده و دارای امنیت نسبتاً بالایی است.

کارت حافظه SDHC

ممکن است در حال حاضر ظرفیت بین ۲ تا ۳۲ گیگابایت از نظر شما بسیار کم باشد اما در گذشته‎ای نه چندان دور این ظرفیت در مقایسه با ظرفیت کارت حافظه SDSC بسیار بالاتر بود. در واقع کارت حافظه SDHC در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد و با وجود ظرفیت، مقاومت و طول عمر بالاتر آن به سرعت جایگزین کارت حافظه SDSC گردید.

کارت حافظه SDXC

بعد از ارتقای رم های میکرو و sd نسل جدیدی از این نوع رم با نام SDXC به بازار عرضه شد. این نوع رم‎ ها ظرفیتی بین ۳۲ گیگابایت تا 2 ترابایت دارند و با استفاده از آن‎ها می‎ توان حجم زیادی از محتوای دیجیتال را نگهداری کرد. انواع کارت حافظه SDXC سرعت خواندن را تا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه و سرعت نوشتن را تا ۹۰ مگابیت در ثانیه ارائه می ‎دهند و به همین دلیل برای پخش ویدیوهای حجیم 4K بسیار مناسب هستند. در صورتی که قصد خرید رم میکرو را دارید ابتدا باید بررسی کنید که گوشی اندروید شما قابلیت پشتیبانی از این نوع رم را دارد یا خیر؟! در حال حاضر اکثر گوشی‌ هایی که از سال ۲۰۱۰ به بعد تولید شده ‎اند از این نوع رم پشتیبانی کرده و ظرفیت بیشتری را برای ذخیره سازی داده ‎ها در اختیار شما قرار می‌ دهند.

کارت حافظه SDUC

در حال حاضر با امکان ضبط ویدیوهای 4K و 8K و به طور کل افزایش حجم محتوای دیجیتال، نیاز به انواع کارت حافظه با ظرفیت‌ های بالاتر وجود دارد. به همین دلیل کارت حافظه SDUC با ظرفیت ۲ تا ۱۲۸ ترابایت به بازار عرضه شده است. این نوع کارت حافظه سرعت نوشتن ۹۸۵ مگابایت در ثانیه را پشتیبانی می‎کند که در نوع خود بی‌ نظیر است.

بررسی انواع رم SD از نظر کلاس‎های سرعت

در حین خرید رم SD حتماً به کلاس سرعت آن توجه داشته باشید. منظور از کلاس سرعت همان سرعت خواندن و نوشتن روی کارت حافظه است. اگر کارت اس دی خریداری شده دارای سرعت مناسبی نباشد در حین اجرای محتوای دیجیتال باعث ایجاد مشکل یا لگ خواهد شد. برای مثال کارت حافظه با کلاس C4 برای فیلم‌های HD و تصاویر با رزولوشن بالا اصلاً گزینه مناسبی نیست و در این موارد کارت حافظه با کلاس C6 یا C10 انتخاب بهتری خواهد بود. در ادامه به معرفی انواع کلاس‎های سرعت می‎پردازیم:

کلاس سرعت C2

با خرید رم SD با کلاس سرعت C2 امکان ضبط فیلم با کیفیت SD و دسترسی به سرعت نوشتن ۲ مگابایت بر ثانیه فراهم می‎شود.

کلاس سرعت C4

اگر قصد ثبت تصاویر با کیفیت اچ.دی و فول اچ.دی را دارید کلاس C4 برای شما انتخاب مناسبی است. در این کلاس سرعت امکان نوشتن با سرعت ۴ مگابایت بر ثانیه فراهم می‎شود.

کلاس سرعت C6

برای ضبط ویدیو با کیفیت Full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، خرید رم SD با کلاس C6 را توصیه می‎کنیم. به این صورت می‎توانید به سرعت ۶ مگابایت بر ثانیه دست پیدا کنید.

کلاس سرعت C10

برای ضبط ویدیو با کیفیت HD و Full HD و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه انواع رم میکرو با کلاس C10 گزینه مناسبی هستند. در این کلاس، سرعت نوشتن اطلاعات به ۱۰ مگابایت بر ثانیه می‎رسد.

قیمت رم میکرو و SD چقدر است؟

همانطور که در این مقاله گفته شد مدل ‎های مختلفی از رم‎ های SD و میکرو در بازار موجود هستند که مطمئناً این محصولات با قیمت ‎های متفاوتی نسبت به یکدیگر عرضه می‎شوند. همچنین میزان شهرت برند تولیدی کارت حافظه در قیمت آن اثرگذار است. بنابراین ابتدا مدل کارت حافظه مورد نظر خود را مشخص کرده و سپس قیمت آن را در اینترنت جستجو کنید.

برای خرید رم SD می‎توانید وارد وب سایت دنیا دوربین شده و انواع کارت حافظه SD را از بهترین برندهای بازار تهیه نمایید. این محصولات با ضمانت اصالت کالا عرضه می‎شوند که به این صورت می‎توانید خریدی مطمئن و رضایت بخش را تجربه کنید!

راهنمای جامع خرید رم‎ های sd و میکرو

راهنمای جامع خرید رم‎ های sd و میکرو

سوالات متداول

کارت حافظه SD چیست؟

کارت حافظه SD جزء تجهیزات ذخیره‎سازی محتوای دیجیتال به شمار رفته و برای افزایش حافظه گوشی هوشمند، لپ تاپ، دوربین ‎های دیجیتال و… کاربرد دارد.

بین کارت حافظه SDHC و SDXC کدام بهتر است؟

همانطور که گفته شد کارت حافظه SDHC ظرفیتی بین ۲ تا ۳۲ گیگابایت دارد؛ اما ظرفیت کارت حافظه SDXC بین ۳۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت است.

کارت حافظه SDHC از حداکثر سرعت 10 مگابایت در ثانیه پشتیبانی می‎ کند؛ در صورتی که کارت حافظه SDXC قادر به پشتیبانی از حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابایت در ثانیه است.

همچنین قیمت رم میکرو SDXC با توجه به امکانات بیشتر آن گرانتر از رم SDHC است. با توجه به این توضیحات پیشنهاد می‌ کنیم رم SDXC را خریداری کرده و از امکانات بیشتری برخوردار شوید.

بهترین برندهای کارت حافظه SD کدامند؟

از بهترین برندهای کارت حافظه SD می‎توان به سامسونگ، سونی، توشیبا، سن دیسک و لکسا اشاره کرد.

چه عواملی باعث آسیب رسیدن به کارت حافظه می‎شود؟

ویروسی شدن کارت حافظه، شوک شدید، استفاده نادرست و ضربه جزء عواملی هستند که باعث آسیب رسیدن به کارت حافظه و حتی سوختن آن می‎شوند.

آیا امکان بازیابی فایل‎های کارت حافظه اس دی وجود دارد؟

بازیابی فایل‎های کارت حافظه SD کاری نسبتا سخت و زمان بر است. در برخی از موارد هم متاسفانه نمی‎توان اطلاعات موجود در کارت حافظه را بازیابی کرد! به همین دلیل توصیه می‎کنیم حتماً از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مهمترین استانداردهای حفاظتی کارت‎های حافظه SD شامل چه مواردی هستند؟

از مهمترین استانداردهای حفاظتی کارت‎های حافظه SD می‌توان به مقاومت در برابر شوک و اشعه ایکس، خاصیت ضد آب بودن، مقاومت در برابر گرد و خاک و مقاومت در برابر مگنت اشاره کرد. به این صورت می‎توان از کارت‎های حافظه در برابر آسیب‎های احتمالی محافظت کرده و نگران از بین رفتن اطلاعات موجود در آن‎ها نشد.

خرید انواع رم SD از دنیا دوربین

در این مقاله از دنیا دوربین سعی کردیم به معرفی کامل و جامع کارت حافظه SD بپردازیم. همانطور که گفته شد کارت حافظه اس.دی ظرفیت گوشی موبایل، لپ تاپ یا دوربین دیجیتال شما را ارتقا داده و برای نگهداری داده‎ های مختلف به کار می‎رود. انواع رم SD از نظر ظرفیت و کلاس ‎های سرعت دارای ویژگی‎ های متفاوتی هستند که در این مقاله به طور کامل به بررسی این موارد پرداختیم.

شما عزیزان می‎توانید برای خرید کارت حافظه اس دی وارد وب سایت دنیا دوربین شده و از محصولات موجود در این وب سایت دیدن کنید. در صورتی که علاق‎مند به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع کارت اس دی هستید، حتماً به صورت آنلاین یا تلفنی با کارشناسان ما در ارتباط بوده و اطلاعات کاملتری از ایشان دریافت کنید. به این صورت می‎توانید با کسب اطلاعات کامل بهترین رم sd را انتخاب کرده و سفارش خود را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *