مجله

همه چیز درباره کاغذ گلاسه

خرید کاغذ گلاسه

همه چیز درباره کاغذ گلاسه

کاغذ گلاسه یا Coated paper، بعد از کاغذ تحریر به عنوان پر استفاده ‎ترین کاغذ در صنعت چاپ شناخته می‌شود. دلیل محبوبیت کاغذ گلاسه سطح صاف و هموار آن است که به خوبی باعث پخش شدن جوهر و افزایش کیفیت چاپ می‎شود.

فروش کاغذ گلاسه در دو مدل مات و براق صورت می‏گیرد که هر یک از این کاغذها دارای ویژگی ‎های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی انواع کاغذ گلاسه بپردازیم و راهنمای خرید آن را در اختیار شما قرار دهیم.

کاغذ گلاسه چیست؟

کاغذ گلاسه همان کاغذ معمولی است که روی آن یک لایه صاف قرار گرفته است! معمولاً این لایه صیقلی با استفاده از ترکیب پلاستیک و نشاسته تولید می‎شود که حفره‎های بسیار ریز کاغذ را پوشانده و باعث پخش شدن یکنواخت جوهر می‎گردد. کاغذ گلاسه به دلیل استفاده از این لایه صیقلی مقاومت بیشتری نسبت به کاغذ تحریر معمولی داشته و رطوبت را به میزان کمتری جذب می‎کند.

انواع کاغذ گلاسه کدامند؟

انواع کاغذ گلاسه به صورت مات و براق تولید می‎ شوند که هر یک دارای قیمت و ویژگی‎ های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند. همچنین این نوع کاغذها به صورت دو رو یا یک رو به فروش می‎رسند. اگر قصد خرید کاغذ گلاسه ارزان را دارید باید مدل یک رو را انتخاب کنید که بیشتر برای چاپ پوستر کاربرد دارد. اما کاغذ گلاسه دو رو با وجود قیمت بالاتر، به دلیل استفاده به عنوان کاغذ مجله، کاتالوگ، بروشور و… پرکاربردتر است.

کاغذ گلاسه مات

همانطور که از نام این نوع کاغذ مشخص است، کاغذ گلاسه مات به هیچ عنوان حالت درخشندگی ندارد. در تولید این نوع کاغذ از لایه پوشاننده کمی استفاده شده که باعث سطح زبرتر آن نسبت به کاغذ گلاسه براق می ‎شود. در چاپ روی این نوع کاغذ اگر از روکش استفاده نکنید احتمال پخش شدن جوهرها بر اثر تماس کاغذها روی یکدیگر بسیار زیاد می‌شود.

کاغذ گلاسه براق

اگر قصد دارید تصاویر رنگی را با کیفیت بالا روی کاغذ چاپ کنید، بهتر است به سراغ انواع کاغذ گلاسه با کیفیت براق بروید. این نوع کاغذها سطح براق و درخشنده‎ ای داشته و به دلیل کیفیت بالایشان در چاپ تبلیغاتی کاربرد فراوانی دارند.

خرید کاغذ گلاسه 2 همه چیز درباره کاغذ گلاسه

مقایسه کاغذ گلاسه و کاغذ تحریر

همانطور که گفته شد کاغذ تحریر به عنوان پر استفاده ‎ترین کاغذ در صنعت چاپ شناخته می‎شود. این نوع کاغذ قیمت بسیار ارزانی داشته و جوهر را به خوبی جذب می‎کند. البته باید در نظر داشته باشید که به دلیل وجود حفره‌ های بسیار ریز روی کاغذ تحریر، پخش جوهر روی این کاغذ کمی نامتوازن است. به همین دلیل از کاغذ تحریر در چاپ کتاب و مجلات پرتیراژ استفاده می‎شود و این کاغذ برای چاپ تصاویر رنگی به هیچ عنوان مناسب نیست.

در مقابل کاغذ گلاسه قیمت بالاتری داشته و بیشتر مناسب چاپ تصاویر رنگی است. به همین علت از این نوع کاغذ در چاپ کتاب‎ های مصور، کاتالوگ، کارت ویزیت، بروشور و… استفاده می‌شود.

قیمت کاغذ گلاسه چقدر است؟

قیمت کاغذ گلاسه با توجه به گرماژ کاغذ، برند تولید کننده، سایز کاغذ، نوع پوشش سطح آن و مواردی از این دست تعیین می‎شود. برای مثال قیمت کاغذ گلاسه برند هانسول، نیوکروم، شین هو و موریم با یکدیگر متفاوت بوده و میزان کیفیت و شهرت برندها روی قیمت نهایی کاغذ تولیدی اثرگذار است. همچنین فروشگاه ‎های مختلف قیمت متفاوتی برای انواع کاغذ گلاسه در نظر می‎گیرند که در میزان سود آنها تاثیر می‎گذارد. اما شما عزیزان می‎توانید انواع کاغذ گلاسه ارزان را از دنیا دوربین تهیه کرده و برای چاپ رنگی مورد استفاده قرار دهید.

خرید کاغذ گلاسه

خرید کاغذ گلاسه

سوالات متداول

معروفترین برندهای کاغذ گلاسه کدامند؟

نویا، موریم، شین هو، هانسول و نیوکروم از معروف ترین برندهای کاغذ گلاسه هستند و محصولات با کیفیتی را عرضه می‎کنند.

منظور از گرماژ کاغذ گلاسه چیست؟

به جرم یک صفحه کاغذ گلاسه با ابعاد یک متر مربع گرماژ آن می‎گویند. هرچه گرماژ یک کاغذ بیشتر باشد وزن آن سنگین‎تر بوده و مقاومت و قیمت بالاتری دارد. در حال حاضر انواع کاغذ گلاسه با گرماژ 80، 90، 100، 118، 135، 148، 170، 200، 250، 280، 300 و 350 تولید می‌شوند.

برای چاپ تراکت، کاغذ گلاسه با چه گرماژی مناسب است؟

برای اطلاع از گرماژ مناسب کاغذ گلاسه برای چاپ تراکت، کارت ویزیت، کاتالوگ، کتاب مصور و… از کارشناسان دنیا دوربین کمک بگیرید. اما معمولاً برای چاپ تراکت، کاغذ گلاسه با گرماژ ۱۳۵ گرم بهترین انتخاب است.

سایز استاندارد کاغذ گلاسه چقدر است؟

معمولاً در چاپ از کاغذ گلاسه با سایز چهار و نیم ورقی و سه ورقی استفاده می‎شود که منظور از سایز چهار و نیم ورقی، کاغذی با ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‏متر و منظور از سایز سه ورقی، کاغذی با ابعاد ۶۰ در ۹۰ سانتی‎متر است.

روش‎های چاپ روی کاغذ گلاسه کدامند؟

امکان چاپ روی کاغذ گلاسه به دو صورت دیجیتال و افست فراهم است. البته باید در نظر داشته باشید که در چاپ افست کیفیت چاپ بسیار بیشتر از نوع دیجیتال خواهد بود. در مقابل در چاپ دیجیتال سرعت چاپ افزایش پیدا کرده و می‎توانید سفارشات خود را در کوتاهترین زمان ممکن تحویل بگیرید. به طور کل توصیه می‎شود برای چاپ مجله، کتاب مصور، کارت ویزیت و… از چاپ افست استفاده کنید.

خرید کاغذ گلاسه از دنیا دوربین

در این مقاله از دنیا دوربین در رابطه با انواع کاغذ گلاسه، ویژگی ‎ها و کاربردهای این نوع کاغذ اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دادیم. به طور خلاصه کاغذ گلاسه مناسب ترین کاغذ برای چاپ رنگی است و در دو مدل مات و براق عرضه می‎شود. این نوع کاغذ تفاوت‎ های عمده‎ ای با کاغذ تحریر داشته و جوهر را به صورت کاملاً یکنواخت پخش می‎کند. کاغذ گلاسه برای چاپ کتاب مصور، بروشور، کاتالوگ، کارت ویزیت، مجله و… کاربرد داشته و با کیفیت، سایز و گرماژ متفاوت قابل خریداری است.

قیمت کاغذ گلاسه با توجه به کیفیت و برند تولیدی آن تعیین می‎شود؛ اما شما می‎توانید انواع کاغذ گلاسه را با مناسب‎ ترین قیمت از دنیا دوربین تهیه کرده و با بسته‎بندی مناسب تحویل بگیرید. در صورتی که نمی‎دانید چه نوع کاغذ گلاسه‎ ای برای شما مناسب‎ تر است حتماً به صورت آنلاین یا تلفنی با کارشناسان دنیا دوربین در ارتباط بوده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *