مجله

در خرید آلبوم عکاسی به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید آلبوم عکاسی

در خرید آلبوم عکاسی به چه نکاتی دقت کنیم؟

امروزه با وجود دوربین‎ های پیشرفته گوشی‎ های موبایل، می‎توانید به راحتی لحظات خاص و خاطره انگیز زندگی خود را ثبت کنید! معمولاً بسیاری از افراد از حافظه‎ های الکترونیکی برای نگهداری از این تصاویر استفاده می‌کنند. اما هنوز هم برای عده زیادی آلبوم‎ های عکاسی بهترین راهکار برای حفظ و نگهداری از عکس ‎های خود و خانواده‎ شان هستند. به این صورت دیگر نگران حذف ناگهانی تصاویر و از دست رفتن خاطرات خود نخواهید بود و می‎توانید از چند آلبوم مختلف‎ برای دسته ‎بندی و نگهداری از عکس‎هایتان استفاده کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از دنیا دوربین راهنمای خرید آلبوم عکاسی را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی انواع آلبوم عکاسی

از انواع آلبوم عکاسی می‎توان به آلبوم معمولی و دیجیتالی اشاره کرد که در ادامه به معرفی آن‎ها می‎پردازیم.

آلبوم دیجیتالی

از جدیدترین نوع آلبوم‎های عکاسی می‎توان به آلبوم دیجیتالی اشاره کرد که دارای میزان حافظه داخلی مشخصی بوده و می‎توانید تصاویر مورد نظرتان را به آن منتقل کرده و نگهداری کنید. این آلبوم‎ها معمولاً به صورت شارژی تولید شده و می‎توانند تصاویر مورد نظر را به صورت اسلاید شو به نمایش بگذارند.

آلبوم معمولی

آلبوم ‎های معمولی همان آلبوم ‎های کتابی هستند که معمولاً در هر خانه ‎ای پیدا می‎ شوند. این نوع آلبوم‎ ها از گذشته تا به حال تغییرات زیادی داشته و در حال حاضر بیشتر به صورت چسبی قابل تهیه هستند. از دیگر انواع آلبوم کتابی می‎توان به مدل سلفونی، شومیزی، فریم‏دار و فتوبوک اشاره کرد.

  • آلبوم عکاسی چسبی این نوع آلبوم ‎ها معمولاً دارای یک سلفون بوده که کافیست آن را برداشته و عکس مورد نظر را در صفحه قرار دهید. سپس سلفون را روی عکس بکشید تا کاملاً فیکس شود. در این نوع آلبوم با توجه به ابعاد و اندازه عکس می‎توانید چینش تصاویر را به شکل مورد نظرتان انجام دهید.
  • آلبوم عکاسی سلفونی: آلبوم عکاسی سلفونی یا کیسه ‎ای دارای کیسه ‎های پلاستیکی است که می‎توانید عکس ‎های مورد نظر را درون این کیسه ‎ها قرار دهید. این نوع آلبوم ‎ها بسیار قدیمی هستند و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‎ گیرند.
  • آلبوم عکاسی شومیزی در این نوع آلبوم از چسب در چهار گوشه برگه ‎های آلبوم استفاده شده تا بتوانید عکس ‎های مورد نظر را به راحتی درون آن بچسبانید. تصاویر مورد نظر شما با استفاده از برگه‎ های سفید رنگ نازک محافظت شده و به این صورت از چسبیدن عکس ها به هم جلوگیری می‎شود.
  • آلبوم عکس فریم دار : این نوع آلبوم‎ ها دارای یک فریم هستند که تصویر مورد نظر زیر آن ثابت می‎شود. این نوع آلبوم حالت کلاسیکی داشته و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.
  • آلبوم عکس فتوبوک: آلبوم عکس فوتوبوک نوعی کتاب است که در آن تصاویر شما با کیفیت بالا چاپ می‌شود. این نوع آلبوم معمولا توسط گرافیست حرفه‎ای طراحی شده و چیزی شبیه به کاتالوگ است.
خرید آلبوم عکاسی

خرید آلبوم عکاسی

نکات خرید آلبوم عکاسی

در حین انتخاب مدل ‎های مختلف آلبوم عکاسی باید حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اندازه ‎های مختلف آلبوم عکاسی: آلبوم عکاسی در اندازه‎ های مختلفی تولید می‎شود که باید با توجه به ابعاد عکس‎ هایتان اندازه آلبوم را انتخاب کنید.
  • جنس آلبوم عکس: معمولاً جلد آلبوم عکس از جنس چرم، مقوا یا سلفون تولید می‎شود که هر یک دارای کیفیت و میزان مقاومت متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند. برای مثال جلد چرم یا سلفون به راحتی تمیز شده و مقاومت بیشتری در برابر پارگی دارند. همچنین توصیه می‎کنیم به جنس و ضخامت صفحات آلبوم نیز توجه داشته باشید.
  • طراحی ظاهری آلبوم: در حال حاضر فروش آلبوم عکاسی در مدل‎ های بسیار متنوع انجام می‌گیرد. بنابراین شما باید حتماً به طراحی ظاهری آلبوم توجه داشته و برای مثال برای نگهداری از تصاویر کودک دلبندتان، آلبوم‎ های فانتزی با طرح جلد شاد و رنگی را انتخاب کنید.
  • تعداد صفحات آلبوم: اگر دائماً در حال عکاسی و چاپ تصاویر هستید حتماً آلبومی با ابعاد بزرگ و تعداد صفحات زیاد را انتخاب کنید. اما اگر عکس ‎های محدودی دارید یک آلبوم با تعداد صفحات کم برایتان انتخاب مناسبی خواهد بود.

قیمت آلبوم عکاسی چقدر است؟

قیمت آلبوم عکاسی بستگی به مدل، ابعاد، تعداد صفحات، جنس آلبوم و مواردی از این دست دارد. اما شما می‎توانید بهترین آلبوم ‎های عکاسی را با مناسب ‎ترین قیمت از دنیا دوربین تهیه کنید. برای انتخاب آلبوم مورد نظر وارد وب سایت دنیا دوربین شده و در بخش «دسته ‎بندی محصولات» روی «قاب و آلبوم عکس» کلیک نمایید. به این صورت می‎توانید انواع آلبوم شومیز، فریم ‏دار، چسبی و… را مشاهده کرده و مدل مورد نظرتان را با بهترین قیمت تهیه کنید.

خرید آلبوم عکاسی

خرید آلبوم عکاسی

سوالات متداول

بهترین مدل آلبوم عکاسی کدام است؟

انتخاب بهترین آلبوم عکاسی کاملاً بستگی به نظر و سلیقه شما دارد. اما در حال حاضر آلبوم چسبی و طرح دیجیتال به دلیل محافظت مناسب از عکس ‎ها انتخاب مناسبی برای شما به شمار می ‎روند.

تفاوت آلبوم عکس کودک با بزرگسال در چیست؟

آلبوم عکس کودک نیز به صورت چسبی، فریم‎ دار، شومیزی و… تولید می‎شود. اما مهمترین تفاوت آلبوم عکس کودک با بزرگسال در طراحی جلد آن است. معمولاً این نوع آلبوم‌ها طرح جلدی با تصاویر انیمیشنی یا فانتزی دخترانه و پسرانه دارند.

آلبوم عکاسی چسبی بهتر است یا فریم‎ دار؟

آلبوم عکاسی چسبی بهتر از مدل فریم‎دار است زیرا در این نوع آلبوم می‎ توانید چینش تصاویر را طبق مدل مورد نظر خود انجام دهید. همچنین در این نوع آلبوم با استفاده از سلفون از عکس ‎های شما محافظت می‏شود.

انواع آلبوم عکاسی را از کجا بخریم؟

برای نگهداری از عکس‎های خاطره انگیز خود نیاز به آلبوم عکاسی مناسب خواهید داشت. شما می‎توانید انواع آلبوم عکاسی را از دنیا دوربین سفارش داده و در مدت زمان کوتاه پس از ثبت سفارش تحویل بگیرید. تمامی محصولات موجود در دنیا دوربین دارای کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب هستند، به همین دلیل می‎توانید خریدی مطمئن را تجربه کرده و در صورت نیاز از مشاوره آنلاین و تلفنی کارشناسان ما استفاده کنید. با آلبوم ‏های عکاسی دنیا دوربین می‎توانید از ورق زدن خاطراتتان لذت برده و لحظات گذشته را پیش چشم خود ببینید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *