مجله

بهترین دوربین عکاسی برای افراد مبتدی (دوربین اولی‌ ها) کدام است؟

خرید دوربین عکاسی

فهرست مطالب

معرفی بهترین دوربین عکاسی برای تازه‌کار‌ها (آماتور‌ها از چه دوربینی استفاده کنند؟)

اگر به‌ تازگی عکاسی را شروع کرده‌اید، شاید این موضوع وسوسه‌ انگیز باشد که به فکر خرید دوربین عکاسی کاملا جدید و پیشرفته‌ ای همراه با همه امکانات و ویژگی‌ های آن باشید؛ اما حقیقت این است که داشتن حرفه‌ ای‌ ترین دوربین در جهان، شما را به یک عکاس ماهر تبدیل نمی‌ کند. به طور کلی انتخاب یک دوربین مناسب برای شروع کار عکاسی با وجود این همه برند در بازار، کمی دشوار به نظر می‌رسد. از همین رو می‌توان گفت بهترین دوربین برای شروع عکاسی، دوربینی است که با بودجه شما متناسب بوده و در دسترستان باشد. آیا دوربین عکاسی دست دوم برای تازه‌ کارها مناسب است؟ بهترین دوربین برای تازه‌ کار‌ها چه ویژگی‌ هایی دارد؟ برای دریافت پاسخ این پرسش‌ها پیشنهاد می‌ کنیم با دقت و حوصله بسیار تا انتهای این متن را بخوانید، چرا که تصمیم داریم انواع دوربین‌ های مناسب برای افراد مبتدی را بررسی کنیم تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید دوربین کنید.

خرید دوربین عکاسی

خرید دوربین عکاسی

کدام دوربین عکاسی برای مبتدیان بهتر است؟

به طور کلی تفاوت‌ های زیادی بین ویژگی‌ های دوربین عکاسی ویژه افراد مبتدی و کسانی که این هنر را به صورت حرفه‌ ای دنبال می‌کنند، وجود دارد. از طرفی انواع گوناگونی از دوربین‌ها با برند‌های معروفی در بازار هستند که انتخاب دوربین مناسب برای افراد تازه‌کار را کمی پیچیده می‌ کند. اگر به قابل‌ حمل بودن و سادگی اهمیت می‌ دهید، خرید دوربین عکاسی کامپکت ساده را در برنامه خود قرار دهید.

انتخاب دیگر شما نیز می‌تواند از میان دوربین‌ های DSLR با لنز‌های جداگانه باشد، با یکی از این دوربین‌ ها و خرید لنز دوربین عکاسی به‌ راحتی هر عکسی از پرتره گرفته تا حیات‌ وحش، ورزشی، مناظر و ساختمان‌ های تاریخی را بگیرید. در واقع اگر می‌خواهید به صورت جدی در این حوزه قدم بردارید، خرید دوربین عکاسی کیت را در نظر داشته باشید.

در ادامه متن، فهرست کاملی از بهترین دوربین‌ های عکاسی کامپکت حرفه‌ ای برای عکاسان مبتدی را به همراه برترین دوربین‌‎‌ های DSLR و بدون آینه را برای شما بررسی کرده‌ایم تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

دوربین عکاسی کانن EOS 2000D

دوربین عکاسی کانن EOS 2000D

دوربین عکاسی کانن EOS 2000D؛ بهترین انتخاب برای مبتدیان

یکی از ارزان‌ ترین دوربین‌ های DSLR شرکت کانن که انتخاب مناسبی برای افراد مبتدی به شمار می‌ رود، مدل EOS 2000D است. این محصول بدنه مستحکمی داشته و گریپ آن به خوبی در دست جای می‌گیرد. از ویژگی‌ های آن که نسبت به مدل قبلی خود یعنی دوربین 1300D متمایز می‌شود، قابلیت اتصال به موبایل از طریق WiFi و امکان فیلمبرداری با کیفیت Full HD است.

اگر به عنوان یک فرد مبتدی به دنبال عکاسی در فضای پر نور هستید، ویژگی منظره‌ یاب اپتیکال دوربین DSLR کانن به کمک شما می‌ آید؛ البته بهتر است از حالت Live view دوربین استفاده کنید تا تأثیر تغییرات سرعت، دیافراگم، حساسیت و غیره را به وضوح روی تصویر مشاهده کنید. به نسبت قیمت دوربین عکاسی، صفحه‌ نمایش آن کیفیت عالی و زاویه دید نسبتا بازی دارد؛ اما لمسی نبوده و قابلیت چرخش نیز ندارد. رنگ تصاویر گرفته شده با دوربین، شفاف و طبق استاندارد‌های شرکت کانن است. از لوازم جانبی دوربین عکاسی می‌توان به کیت با لرزش‌گیر آن اشاره کرد.

مزایای دوربین کانن EOS 2000D

  • امکان اتصال WiFi
  • کیفیت عکس خوب
  • قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD 1080p
  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات

معایب دوربین EOS 2000D کانن

  • سرعت عکس‌ برداری پایین
  • بدون صفحه‌نمایش لمسی
دوربین عکاسی Sony مدل Alpha a6400

دوربین عکاسی Sony مدل Alpha a6400

دوربین عکاسی Sony مدل Alpha a6400؛ یک دوربین عالی برای مبتدیان

ویژگی‌ های فوق‌ العاده دوربین a6400 سونی باعث شده تا آن را به یک دوربین سریع، کوچک و همه فن حریف برای افراد مبتدی تبدیل کند. از قابلیت بی‌ نظیر این دوربین می‌ توان به فوکوس خودکار روی چشم و ردیابی فوکوس به صورت زنده اشاره کرد. دوربین سونی 6400 امکان گرفتن 11 عکس پیاپی در ثانیه را دارد و در حالت سایلنت نیز می‌ توانید عکاسی 8 عکس در ثانیه را تجربه کنید.

از طرفی صفحه لمسی نمایشگر دوربین، امکان چرخش تا 74 درجه به سمت پایین و 180 درجه به سمت بالا را دارد. با این دوربین می‌ توانید با کیفیت UHD 4K فیلمبرداری کرده و تصاویر جذاب تایم لپس (Timelapse) را نیز ثبت کنید. جالب است بدانید که سیستم هوشمند فوکوس ردیابی دوربین از هوش مصنوعی بهره برده و برای افزایش دقت فوکوس از آنالیز رنگ، تشخیص سوژه، فاصله و روشنایی استفاده می‌ کند.

بدنه دوربین بسیار مقاوم بوده و از آلیاژ منیزیم ساخته شده است، همچنین دکمه‌ های آن در مقابل گرد و غبار عایق هستند. با خرید دوربین عکاسی سونی مدل a6400 دیگر نگران دنبال‌کردن سوژه‌ های سریع برای عکس‌برداری نباشید، چرا که سرعت بالای فوکوس دوربین و باتری قدرتمند آن به کمک شما می‌ آیند. با قابلیت بلوتوث و وای‌فای آن نیز به‌راحتی می‌ توانید تصاویر خود را به سایر سیستم‌ ها انتقال دهید.

مزایای دوربین a6400 سونی

  • قابلیت فیلم‌برداری 4K
  • سیستم فوکوس سریع
  • امکان اتصال از طریق WiFi و بلوتوث

معایب دوربین عکاسی سونی Alpha a6400

  • قیمت نسبتا بالا
دوربین عکاسی کانن 250D

دوربین عکاسی کانن 250D

دوربین عکاسی کانن 250D؛ برای شروع عالی

دوربین عکاسی 250D شرکت کانن با لنز ۵۵-۱۸ عملکردی عالی برای عکاسی و فیلمبرداری داشته و انتخابی ایده‌ آل برای افراد مبتدی به شمار می‌ رود. در حقیقت این محصول با بازه ایزوی 100 تا 25600 در هر شرایط نوری امکان عکاسی را برای شما فراهم می‌ کند. از طرفی با کیفیت 4K فیلمبرداری دوربین، می‌ توانید ویدئوهای بی‌ نظیر بگیرید. اگر فوکوس خودکار دوربین 250D را در حالت Live View تنظیم کنید، قابلیت تشخیص فازی برای فوکوس دقیق‌ تر و سریع‌ تر در زمان عکاسی و فیلمبرداری به کمک شما می‌ آید.

این دوربین عکاسی از صفحه‌ نمایش لمسی 3 اینچی بهره‌ مند است که با قابلیت چرخش خود زاویه‌ های مناسبی را برای تصویربرداری در اختیارتان قرار می‌ دهد. همچنین به‌راحتی می‌ توانید عکس‌ ها و فیلم‌ های خود را از طریق اتصال WiFi دوربین به کامپیوتر یا موبایلتان منتقل کنید. با استفاده از اتصال بلوتوث دوربین و نصب اپلیکیشن مخصوص آن بر روی تلفن همراه، به‌ راحتی دوربین 250D کانن را کنترل کنید.

پردازشگر هوشمند دوربین با به حداقل رساندن نویز‌های تصویر، امکان عکاسی با سرعت 5 فریم در ثانیه را برای عکاسی از سوژه‌ های متحرک فراهم می‌ کند. سیستم لرزش‌ گیر پنج محوره این سری از دوربین‌ های کانن با کاهش لرزش تصویر در هنگام فیلمبرداری به افراد مبتدی برای گرفتن ویدئوهای با کیفیت‌ تر کمک می‌ کند. در نهایت می‌ توان گفت قیمت دوربین عکاسی 250D کانن نسبت به امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌ دهد، مقرون به صرفه خواهد بود.

مزایای دوربین عکاسی کانن 250D

  • قابلیت فیلمبرداری 4K
  • امکان اتصال WiFi و بلوتوث
  • ابعاد کوچک و جمع و جور
  • داشتن صفحه‌ نمایش لمسی چرخشی

معایب دوربین عکاسی کانن 250D

  • داشتن میکروفن و بلندگوی مونو
دوربین عکاسی کانن EOS 90D

دوربین عکاسی کانن EOS 90D

دوربین عکاسی کانن EOS 90D؛ مناسب برای دوربین اولی‌ها

کانن مدل EOS 90D یکی از پیشرفته‌ ترین دوربین‌ های عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ ای محسوب شده که امکانات و ویژگی‌ های بی‌ نظیری را در اختیار افراد مبتدی برای شروع این هنر قرار می‌ دهد. پردازنده هوشمند دوربین، امکان عکاسی پی‌ در پی 11 عکس در ثانیه، افزایش ایزو تا 25600 در حالت استاندارد و تا 51200 در حالت افزایش یافته را فراهم می‌ کند. فوکوس قدرتمند این دوربین، قابلیت تعقیب چهره را در هنگام استفاده از چشمی داشته و حتی می‌ توانید در زمان عکسبرداری از امکان تغییر دستی نقطه دقیق فوکوس برای گرفتن تصاویر با کیفیت‌ تر استفاده کنید.

تکنولوژی Dual Pixel دوربین و قابلیت فوکوس 5481 نقطه‌ ای آن به جای چهره، بر روی چشم سوژه به صورت تعقیبی فوکوس کرده تا تصاویر عالی را ثبت کند. در نهایت این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت دوربین عکاسی کانن EOS 90D نسبت به سایر محصولات هم رده گران‌ تر است؛ اما با قابلیت‌ هایی همچون کیفیت 4K فیلمبرداری و عکاسی با 33 مگاپیکسل (حداکثر سایز 4640 در 6960 پیکسل)، می‌ توان گفت خرید دوربین عکاسی برای تازه کار‌ها انتخابی مناسب خواهد بود.

 

مزایای دوربین عکاسی کانن EOS 90D

  • قابلیت فیلم‌برداری 4K
  • فوکوس هوشمند و قوی
  • مجهز به سنسور و پردازنده پیشرفته
  • دارای دکمه ۸جهته

معایب دوربین عکاسی مدل EOS 90D کانن

  • قیمت نسبتا بالا
  • نداشتن فوکوس خودکار برای فیلم‌برداری با سرعت بالا
دوربین عکاسی نیکون D3500

دوربین عکاسی نیکون D3500

دوربین عکاسی نیکون D3500؛ انتخابی مناسب برای عکاسان آماتور

خرید دوربین عکاسی نیکون سری D3500 را می‌توان بهترین انتخاب برای افراد تازه‌کار دانست. چرا که کار با این دوربین بسیار آسان بوده و علاوه بر داشتن حالت خودکار عکاسی، به صورت پیش فرض افکت‌های متنوع و تعداد زیادی حالت صحنه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در حقیقت مهم‌ترین ویژگی این دوربین نیکون برای افراد مبتدی، حالت عکاسی با راهنمای آن است. این قابلیت همچون یک دوره عکاسی تعاملی بوده و تنظیمات لازم برای گرفتن تصاویر بی‌نظیر را به شما آموزش می‌دهد.

از دیگر امکانات خاص این دوربین می‌توان به حسگر 24.2 مگاپیکسلی، سرعت عکاسی پیاپی 5 فریم بر ثانیه، محدوده حساسیت ایزو نسبتا وسیع و صفحه‌نمایش LCD با رزولوشن بالا اشاره کرد. برای خرید دوربین عکاسی نیکون و اطلاع از قیمت لوازم جانبی دوربین عکاسی می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان بخش فروش دنیا دوربین استفاده کنید.

مزایای دوربین نیکون D3500

  • رابط کاربری ساده و عملکرد آسان
  • قابلیت راهنمای عکاسی داخلی

معایب دوربین نیکون مدل D3500

  • قیمت زیاد نسبت به امکانات
  • نداشتن قابلیت ایجاد تنظیمات شخصی
  • نداشتن صفحه‌ نمایش چرخشی
  • عملکرد کند فوکوس خودکار در حالت Live View و فیلمبرداری
دوربین عکاسی فوجی فیلم X-T100

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-T100

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-T100؛ یک دوربین متفاوت برای مبتدیان

یکی از جدیدترین دوربین‌ های کامپکت برای عکاسان آماتور، دوربین X-T100 محصول کمپانی فوجی فیلم است. از ویژگی‌ های این دوربین می‌توان به رزولوشن بالای حسگر 24.2 مگاپیکسلی APS-C، منظره‌ یاب 2360 هزار نقطه‌ ای و صفحه‌ نمایش بازشو با رزولوشن 1040 هزار نقطه اشاره کرد. سیستم آنالیز هوشمند صحنه و اتوفوکوس هیبرید این دوربین با کمک تلفیق دو قابلیت تشخیص فاز و تشخیص کنتراست، فوکوسی سریع و دقیق را ایجاد می‌ کند.

لنز کیت 45-15 دوربین نیز با کیفیت نسبتا خوبی که دارد، مجهز به تکنولوژی لرزشگیر تصویر اپتیکال و Power-Zoom بوده و با آن به‌راحتی می‌توانید فاصله کانونی لنز را در زمان فیلم‌برداری تنظیم کنید. دوربین X-T100 فوجی فیلم از قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K UHD پشتیبانی می‌ کند؛ اما تنها سرعت 15 فریم بر ثانیه را ارائه کرده که برای ضبط ویدیو‌های نرم‌تر و جذاب‌ تر، گزینه مناسبی نخواهد بود. از همین رو می‌ توان به این موضوع اشاره کرد که قیمت دوربین عکاسی X-T1 نسبت به امکاناتی که دارد، گران به نظر می‌ رسد.

مزایای دوربین فوجی فیلم X-T100

  • رابط کاربری ساده و آسان
  • ابعاد کوچک و وزن سبک

معایب دوربین فوجی فیلم مدل X-T100

  • قیمت گران‌تر نسبت به سایر دوربین‌های بدون آینه هم رده
  • سرعت پائین فیلم‌برداری 4K

 

سؤالات متداول

آیا خرید دوربین عکاسی دست دوم برای افراد مبتدی مناسب است؟

به طور کلی پیداکردن بهترین دوربین برای مبتدیان کار آسانی نیست، از این رو خرید دوربین عکاسی دست دوم هم چالش‌ برانگیزتر خواهد بود. در نهایت اگر تصمیم به خرید چنین دوربینی دارید باید از سالم‌ بودن آن اطمینان حاصل کنید.

برای خرید دوربین عکاسی مخصوص افراد تازه‌کار به چه نکاتی توجه کنیم؟

به ویژگی‌ هایی همچون نوع دوربین، وضوح سنسور، محدوده ISO و فوکوس خودکار باید بیشتر توجه کنید.

قیمت دوربین عکاسی برای مبتدیان چقدر است؟

قیمت این دوربین‌ های عکاسی بسته به برند، کیفیت عکاسی، وضوح فیلمبرداری و سایر قابلیت‌ها متغیر خواهد بود. برای اطلاع از شرایط فروش و قیمت دوربین عکاسی با کارشناسان دنیا دوربین تماس بگیرید.

بهترین لنز عکاسی برای دوربین اولی‌ها کدام است؟

خرید لنز دوربین عکاسی با کیفیت، برای ثبت تصاویر شگفت‌انگیز مهم است، به طور کلی همه دوربین‌های مبتدی مجهز به کیت یا لنز ثابت با فاصله کانونی استاندارد (محدوده زوم) هستند. از این رو اگر دوربین با لنز قابل‌تعویض بود می‌توانید مطابق با نیازتان آن را تغییر دهید.

 

سخن پایانی، از کجا دوربین عکاسی بخریم؟

ممکن است به دلایل مختلفی به دنبال یافتن بهترین دوربین برای مبتدیان باشید. شاید بخواهید عکاسی را به عنوان یک سرگرمی یا حتی با هدف کار در این زمینه یاد بگیرید، یا فقط به دنبال خرید دوربین برای گرفتن عکس‌ های گاه به گاه هستید. در متن بالا گزینه‌ های متنوع خرید دوربین عکاسی برای کسانی که علاقه‌ مند به این هنر هستند را معرفی کردیم؛ اما اگر یک مبتدی هستید بهترین کار استفاده از یک دوربین در حد توان و بودجه‌تان است تا روی یادگیری اصول اولیه عکاسی، کار کنید. مهم‌تر از همه، از آن لذت ببرید!

این نکته را در نظر داشته باشید که برای خرید لنز دوربین عکاسی و دوربین عکاسی دست دوم نیز می‌ توانید با کارشناسان دنیا دوربین تماس گرفته و با مناسب‌ترین قیمت علاوه بر دوربین موردنظرتان، لوازم جانبی دوربین عکاسی را نیز تهیه کنید. اگر سؤالی در مورد انتخاب دوربین دارید، آن را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *