مجله

مقایسه کامل گیمبال دوربین دی جی آی DJI RS3 Pro و DJI RS3

خرید گیمبال DJI RS3 Pro 

تحلیل و بررسی گیمبال دوربین dji Rs3 و dji Rs3 pro

بدون شک می‌ توان گفت گیمبال‌ های DJI Ronin از محصولات موردعلاقه عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ ای در سراسر دنیا هستند؛ اما تنوع این گیمبال‌ ها باعث شده که گاهی خرید گیمبال مناسب برای شما کاری دشوار به نظر برسد. از همین رو در ادامه دو گیمبال dji Rs3 و dji Rs3 pro را با هم مقایسه می‌کنیم تا با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید. تا انتهای متن همراه ما باشید.

خرید گیمبال DJI RS3 Pro 

خرید گیمبال DJI RS3 Pro

خرید گیمبال DJI RS3 یا خرید گیمبال DJI RS3 Pro؛ کدام را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب گیمبال مناسب باید با ویژگی‌های آن آشنا باشید، از همین رو در ادامه به بررسی دقیق دو محصول پرفروش بازار می‌پردازیم.

قابلیت پشتیبانی از Payload و سازگاری با انواع دوربین

گیمبال DJI RS3 Pro: این محصول نیز درست مانند نسل قبلی خود یعنی DJI RS2، از انواع دوربین‌ های فیلمبرداری با وزن حداکثر 4.5 کیلوگرم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، با طراحی منحصر به فرد بازو‌های بلندتر و عریض‌تر، گیمبال RS3 Pro این امکان را برای فیلمبرداران حرفه‌ ای فراهم کرده تا بتوانند از دوربین‌ های عریض‌ تر همچون Canon C70 نیز استفاده کنند.

گیمبال DJI RS3: بازو‌های فوق‌ العاده قوی این گیمبال توانایی تحمل وزنی تا حداکثر 3 کیلوگرم را دارد. خرید گیمبال DJI RS3 گزینه مناسبی برای فیلمبرداری و عکاسی در حال حرکت با مدل‌های محبوب بدون آینه و DSLR همچون دوربین‌ های سری R کانن، سری Alpha سونی و سری Z نیکون خواهد بود.

ویژگی‌های عملیاتی

گیمبال DJI RS3 Pro: در حقیقت ویژگی‌ ها و امکانات عملیاتی که در این مدل گیمبال تعبیه شده است آن را هم برای کاربری‌ های عکاسی شخصی و هم برای پشتیبانی از تجهیزات حرفه‌ ای فیلم‌ سازی در پروژه‌ های سینمایی همچون کرین‌ ها و پایه‌ های خودرو مناسب می‌ کند.

گیمبال DJI RS3: این محصول علاوه بر داشتن ویژگی‌های سری DJI RSC2، راهکار‌هایی عالی برای ایجاد خلاقیت در فیلمبرداری با حالت‌های عملکرد Underslung و Briefcase در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

عمر باتری و زمان شارژشدن

گیمبال DJI RS3 Pro: طراحی باتری تقویت شده گیمبال RS3 Pro به صورت کارتریج است، در این حالت علاوه بر این که تعویض باتری آسان‌ تر شده، امکان شارژ جداگانه باتری نیز وجود دارد. قابلیت شارژ سریع 18 واتی PD این باتری گریپ، می‌ تواند با حدود 1.5 ساعت زمان شارژ تا 12 ساعت به صورت مداوم کار کند که برای عکاسی در طول روز زمان کافی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

گیمبال DJI RS3: این محصول نیز از طراحی کارتریج تعویض باتری بهره‌مند بوده و می‌ توان آن را به صورت جداگانه از گیمبال شارژ کرد؛ اما در مقایسه با سری Pro همین محصول باید گفت که مدت زمان شارژشدن کامل باتری در حدود 2.5 ساعت خواهد بود.

خرید گیمبال DJI RS3 Pro 

خرید گیمبال DJI RS3 Pro

پورت‌ها و لوازم جانبی حرفه‌ای

گیمبال DJI RS3 Pro: این محصول به عنوان پرچم‌دار DJI به طور ویژه برای افراد متخصص در این حوزه ساخته شده است. گیمبال DJI RS3 Pro با پورت‌های RSA/NATO و یک درگاه باتری با مجموعه کاملی از لوازم جانبی مخصوص فیلمبرداری‌ های حرفه‌ ای و در حال حرکت سازگار خواهد بود.

این گیمبال با لوازم جانبی مختلفی همچون Twist Grip Dual Handle، Tethered Control Handle و DJI Briefcase Handle و سیستم‌ های انتقال تصویر از جمله DJI Transmission، DJI Master Wheels، DJI RS LiDAR Range Finder و موارد دیگر سازگار است. از طرفی طراحی گیمبال پرو RS3 به‌گونه‌ای است که با تجهیزات حرفه‌ای مانند سه‌پایه، لغزنده، بازو‌ها، پایه‌های ماشین و غیره به‌ آسانی ادغام می‌شود.

گیمبال DJI RS3: این گیمبال از انواع لوازم جانبی نسل قبلی RS خود همچون فرستنده تصویر (DJI Ronin RavenEye)، پایه دوربین عمودی DJI R، صفحات سریع ریلیز و موارد دیگر سازگار است. به علاوه با پشتیبانی از لوازم جانبی نسل جدید از جمله دستگیره کیف RS، موتور فوکوس RS و دسته باتری BG21، به کاربران برای تصویربرداری‌ های حرفه‌ ای‌ تر کمک می‌کند.

قیمت گیمبال

گیمبال DJI RS3 Pro: همان‌ طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این محصول به طور خاص برای فیلمبرداران حرفه‌ ای، طراحی و تولید شده است. ویژگی‌های منحصر به فرد این گیمبال به تصویربرداران کمک می‌کند تا خلاقیت خود را در ثبت لحظات خارق‌ العاده نشان دهند. از همین رو می‌توان گفت با تمامی این قابلیت‌ها یکی از گران‌ قیمت‌ترین گیمبال‌ های بازار به شمار می‌ رود.

گیمبال DJI RS3: این سری از گیمبال‌ ها بیشتر برای افرادی که به دنبال خلق تصاویر بی‌ نظیر هستند و به صورت نیمه‌ حرفه‌ ای در هنر عکاسی و فیلمبرداری فعالیت دارند، مناسب هستند. به همین دلیل نسبت به سری پرو گیمبال‌ های دی جی آی قیمت ارزان‌ تری دارند.

خرید گیمبال DJI RS3 Pro 

خرید گیمبال DJI RS3 Pro

جدول مقایسه گیمبال DJI RS3 با گیمبال DJI RS3 Pro

در ادامه این بخش به صورت دقیق جزئیات این دو گیمبال پرطرفدار را در یک جدول آورده‌ ایم تا راحت‌تر برای خرید محصول مورد نظرتان اقدام کنید.

مشخصاتگیمبال DJI RS3گیمبال DJI RS3 Pro
وزن گیمبال1.3 کیلوگرم1.5 کیلوگرم
حداقل تحمل وزن1.3 کیلوگرم1.3 کیلوگرم
حداکثر تحمل وزن3 کیلوگرم4.5 کیلوگرم
نوع گیمبالتک دست، دودست و پرتره (با لوازم جانبی)تک دست، دودست و پرتره (با لوازم جانبی)
حالت‌های حرکتی و فیلم‌برداریPan follow، Pan، Tilt follow و FPVPan follow، Pan، Tilt follow و FPV
لوازم جانبی گیمبالنداردپایه خودرو، Steadicam، لغزنده، دوربین کابلی و بازویی
قفل‌های محورقفل محور اتوماتیکقفل محور اتوماتیک
جنس بازوی محورآلیاژ آلومینیومفیبر کربن
دکمه تنظیم دقیقدارددارد
نوع الگوریتم تثبیتالگوریتم تثبیت RS نسل سومالگوریتم تثبیت RS نسل سوم
نحوه اتصال شاتربلوتوث، کابل شاتربلوتوث، کابل شاتر
صفحه تنظیمات پارامترصفحه نمایش لمسی تمام‌رنگی OLED 1.8 اینچیصفحه نمایش لمسی تمام‌رنگی OLED 1.8 اینچی
سیستم فوکوسنداردسیستم فوکوس LiDAR (چندنقطه‌ای)
سیستم انتقال تصویرفرستنده تصویر DJI Roninانتقال تصویر DJI، فرستنده تصویر DJI Ronin
درگاه‌های جانبی2 عدد پورت NATO

3 عدد پورت کنترل USB-C

2 عدد پورت RSA

2 عدد پورت NATO

1 عدد پورت آداپتور شارژ

نوع طراحی باتریقابل جدا شدنقابل جدا شدن
مدت زمان شارژدهی باتریتا 12 ساعتتا 12 ساعت
زمان شارژ2.5 ساعت1.5 ساعت

 

سؤالات متداول

تفاوت گیمبال DJI RS3 Pro و گیمبال DJI RS3 چیست؟

گیمبال پرو مدل RS3 دی جی آی حدود 1.5 کیلوگرم بیشتر از RS3 معمولی تحمل وزن دوربین دارد. همچنین جنس بازو‌های آن از فیبر کربن بوده و از سیستم فوکوس LiDAR (چند نقطه‌ ای) بهره‌ مند است، باتری آن نیز سریع‌ تر شارژ می‌ شود.

قیمت گیمبال DJI RS3 Pro چقدر است؟

قیمت گیمبال DJI RS3 با توجه به نوسانات نرخ ارز و بازار متغیر است، از طرفی قیمت گیمبال پرو RS3 نیز با توجه به ویژگی‌ های بیشتری که دارد نسبت به مدل معمولی آن گران‌ تر است. برای اطلاع از شرایط فروش و قیمت انواع گیمبال با کارشناسان دنیا دوربین تماس بگیرید.

 

و در پایان، چگونه گیمبال DJI RS3 Pro بخریم؟

کمپانی DJI با عرضه مدل‌های جدید گیمبال‌ های حرفه‌ ای DJI RS3 Pro و DJI RS3 برای دوربین‌ های بدون آینه و سینمایی، قابلیت‌ های جدیدی همچون الگوریتم تثبیت‌ کننده نسل سوم RS و سیستم قفل محور خودکار نیز ارائه کرده است که تا حدود 20 درصد عملکرد این سری از گیمبال‌ ها را بهبود می‌ بخشد. اگر شما هم به دنبال خرید گیمبال DJI RS3 هستید، کافی است با کارشناسان دنیا دوربین تماس گرفته و با مناسب‌ ترین قیمت این محصولات را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *