مجله

آشنایی با تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

آشنایی با تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

بدون تردید می‌ توان گفت یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین تجهیزات حوزه تصویربرداری به‌ خصوص برای تولید محتوا‌های جذاب، وسایل نورپردازی است. در حقیقت ایجاد نور مناسب برای گرفتن یک تصویر جذاب، بسیار مهم تر از سایر فاکتور‌های لازم خواهد بود. اگر کمی به حوزه عکاسی علاقه‌ مند باشید و عکس‌ های مختلفی را بررسی کنید، حتما متوجه خواهید شد که بسیاری از محتوا‌های خارق‌العاده با دوربین‌ های سطح پایین در شرایط نورپردازی بی‌ نظیر ضبط شده‌ اند. این نکته را فراموش نکنید که نورپردازی به معنای داشتن نور کافی با یک لامپ ساده نیست؛ بلکه این موضوع به تجهیزات مختلفی نیاز دارد که در ادامه مطلب بیشتر به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

بهترین تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا کدام است؟

نورپردازی مناسب یکی از فاکتور‌های لازم و ضروری برای گرفتن تصاویر زیبا و جذاب است، چرا که اگر برای تولید محتوا از تجهیزات نورپردازی استفاده کنید، می‌ توانید بازخورد‌های خوبی را در سطح اینترنت از محتوای خود انتظار داشته باشید.

مهم‌ترین وسایلی که برای نورپردازی عالی در تصویر‌برداری نیاز دارید عبارتند از:

رینگ لایت‌ها و رینگ فلش‌ها

رینگ لایت‌ ها همان حلقه‌های نوری هستند که بر روی یک سه‌ پایه قرار می‌گیرند و یک نور یکنواخت و یکسان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در این روش نورپردازی دوربین در زمان عکاسی یا فیلمبرداری در مرکز رینگ لایت نصب می‌شود. به طور کلی حلقه‌ های نوری به دو نوع رینگ لایت‌ ها و رینگ فلش‌ ها تقسیم‌ بندی می‌ شوند. در حقیقت تفاوت اصلی این دو گروه را می‌توان در نحوه قرارگیری آن عنوان کرد، به‌گونه‌ ای که رینگ فلش‌ ها همانند قابی بر روی دوربین‌ ها نصب می‌شوند، در حالی که رینگ لایت‌ ها، پایه‌ ای مستقل دارند.

به هر حال از این حلقه‌ ها برای ایجاد نور یکسان در زمان تصویربرداری از سوژه‌های مختلف استفاده می‌کنند تا باعث روشنایی تصویر و ایجاد جذابیت بیشتر در تولید محتوا شود. از طرفی معمولا رینگ فلش‌ ها به عنوان ابزار کار عکاسان ماکرو شناخته شده و برای فاصله زیاد، تأثیر چندانی ندارند، از همین رو بیشتر برای عکاسی و فیلمبرداری از سوژه‌ های در فاصله نزدیک به کار می‌روند.

خرید رینگ لایت به عنوان یکی از ابزار‌های پایه برای نورپردازی هر تولید‌کننده محتوایی شناخته می‌شود. در حقیقت با این وسیله دیگر نیازی نیست از چندین منبع نوری با نور یکسان برای تصویربرداری از سوژه مورد نظرتان استفاده کنید. قیمت مقرون به صرفه و قابلیت‌ های زیاد رینگ لایت‌ ها، آن‌ها را به ابزاری محبوب برای تولید محتوای شبکه‌ های اجتماعی تبدیل کرده است.

تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

سافت باکس

سافت باکس‌ ها، وسیله‌ ای به شکل هرم یا مکعب مربع هستند که در مرکز خود یک منبع نور قدرتمند دارند. این منبع نوری به عنوان شبیه‌ساز نور واقعی خورشید که از پشت پنجره تابیده می‌شود، عمل می‌ کند. با توجه به شکل سافت باکس‌ ها می‌ توانید به راحتی یک نور یکنواخت و نرم را بر روی هر قسمتی از سوژه قرار دهید.

در حقیقت شکل ساختاری سافت باکس‌ ها به‌ گونه‌ای است که نور مناسبی را در اختیار تولید‌ کنندگان محتوا برای تصویربرداری قرار می‌ دهد، میزان این نورپردازی نه در حدی است که باعث اختلال در عکاسی شود و نه به‌ قدری کم است که در تصاویر گرفته شده، کمبود نور احساس شود. سافت باکس‌ ها بر اساس شکل ظاهری و جهت نور تابیده شده با مدل‌ های مختلفی از جمله مستطیلی، مربعی و استارباکس یا شش‌ ضلعی در بازار موجود هستند.

اگر برای تولید محتوای تصویری در فضا‌های داخلی به دنبال ابزاری برای جبران کمبود نور محیط هستید، بهتر است به فکر خرید سافت باکس باشید. سافت باکس‌ ها از مناسب‌ ترین تجهیزات برای شبیه‌ سازی نور طبیعی فضا‌های کوچک و کم‌نور به شمار می‌روند که به گرفتن عکس‌ های جذاب کمک می‌کنند.

تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

چتر نورپردازی

این تجهیزات نورپردازی نیز همانند سافت باکس‌ ها به عنوان یک شکل‌ دهنده نور شناخته می‌ شوند؛ البته چتر نورپردازی کاربرد‌های متفاوت‌ تر و ویژگی‌ های خاصی دارد. تفاوت اصلی این وسایل با سافت باکس‌ها در این است که چتر‌های نورپردازی، نور را در یک ناحیه وسیع‌ تر پخش می‌ کنند.

از طرفی چتر‌ها در مقایسه با سافت باکس‌ ها قیمت کمتری داشته و با ایجاد نور نرم‌تر برای عکاسی در فضا‌های داخلی بسیار مناسب‌ تر خواهند بود. این نکته را فراموش نکنید که از چتر نورپردازی نمی‌ توان به عنوان جایگزین سافت باکس در محیط استفاده کرد.

فلاش دوربین عکاسی

ممکن است به این موضوع فکر کنید که قرار دادن این ابزار عکاسی در فهرست بهترین تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا کمی غیر ضروری به نظر می‌ رسد؛ اما بد نیست بدانید که بسیاری از تولید‌کنندگان محتوا علاوه بر تهیه ویدئوهای جذاب، تصاویر کاربردی و بسیار با کیفیتی را از سوژه خود ثبت می‌ کنند.

به عنوان مثال، افرادی که در حوزه جعبه‌ گشایی‌ ها و آن باکس‌ ها، محتوا تولید می‌ کنند، همیشه پیش از شروع کار و پس از اتمام فیلمبرداری، از زوایای مختلف محصول با هدف ارائه نمایی دقیق، عکس‌ های با کیفیتی ثبت می‌ کنند. این تنها یک مثال از کاربرد فلاش دوربین برای تولید محتوا است، در واقع این ابزار یکی از تجهیزات پرکاربرد نورپردازی برای عکاسی محسوب می‌ شود.

 

سؤالات متداول

تجهیزات نورپردازی موردنیاز برای تولید محتوا چیست؟

رینگ لایت، فلاش دوربین، سافت باکس و چتر نورپردازی.

قیمت کیت نورپردازی چقدر است؟

به طور کلی قیمت تجهیزات نورپردازی برای هر کسب‌ و کاری متفاوت خواهد بود و بسته به نوع وسایل و نوسانات بازار هزینه آن تغییر می‌ کند. از این رو برای اطلاع دقیق از قیمت وسایل نورپردازی تولید محتوا با کارشناسان دنیا دوربین تماس بگیرید.

سخن پایانی؛ خرید کیت نورپردازی، بهترین انتخاب برای تولید محتوا

همان‌ طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، نورپردازی در تولید محتوا‌های تصویری، رکن اساسی محسوب می‌ شود. برای این مسئله نیز تجهیزات مختلفی همچون رینگ لایت، فلاش دوربین، سافت باکس و چتر نورپردازی وجود دارد که در متن به صورت کامل به معرفی آنها پرداختیم. از طرفی اگر از نظر بودجه برای پروژه تولید محتوای خود مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌شود از کیت نورپردازی استفاده کنید. در این کیت‌ها هر آنچه که برای شروع کار نیاز دارید، قرار دارد؛ البته این کیت‌ ها به دسته‌ های مختلفی همچون کیت آتلیه، کیت فیلمبرداری مستند، کیت تولید محتوای شبکه‌ های اجتماعی و… تقسیم می‌ شوند.

در نهایت برای خرید تجهیزات نورپردازی مخصوص تولید محتوا کافی است به بخش فروشگاه وب‌ سایت دنیا دوربین مراجعه کرده و وسایل مورد نیازتان را با بهترین قیمت تهیه کنید. اگر سؤالی هم برای خرید کیت نورپردازی متناسب با کسب و کارتان دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید یا پرسش خود را در بخش کامنت‌ ها مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *