مجله

معرفی بهترین نور برای عکاسی از محصول

معرفی بهترین نور برای عکاسی از محصول

راهنمای بهترین نور برای عکاسی از محصول

آیا تولیدکننده هستید و محصولی برای عرضه در شبکه‌های اجتماعی دارید؟ آیا وب سایت فروش محصول دارید؟‌ آیا فروشگاهی دارید که قصد تبلیغ آن را در فضای مجازی در سر می‌پرورانید؟ در تمامیِ این موارد شما برای عکاسی محصول نیازمند نور مناسب هستید تا تصاویری باکیفیت ثبت کنید. تفاوتی ندارد که دستگاه عکاسی شما گوشی موبایل باشد یا یک دوربین عکاسی دیجیتال، در هر صورت نورپردازی بخشِ حیاتی عکاسی است.

ما در این متن سعی می‌کنیم به نور مناسب برای عکاسی از محصول بپردازیم و سعی کنیم تا هم برای مبتدیان و هم آن‌هایی که دستی در این کار دارند نکاتی را یادآور شویم. با ما همراه باشید.

عکاسی محصول چیست؟

یک شات زیبا یعنی صدها و شاید هم هزاران بار فروش همان محصول. تصویر اثرِ خاصی بر بیننده دارد و عکاسی از محصول که با رعایت استانداردها، از خلاقیت هم بهره‌مند است موجبِ افزایش فروشِ یک کالا می‌شود. خصوصاً در خریدهای آنلاین که مشتری محصولاتِ شما را از طریقِ عکس مشاهده می‌کند. شما می‌توانید او را از خصوصیات اساسی محصول باخبر کنید یا جلوه‌ای زیبا از آن را به رخ بکشید.

در این بین نورپردازی برای ثبت یک عکس نقشی حیاتی بازی می‌کند. نور می‌تواند احساس و عواطفِ مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و اثری مثبت یا منفی در ذهن او ثبت کند. مغز انسان می‌تواند در مدت 13 میلی‌ثانیه تصاویر را پردازش کند. شما وقت بسیار محدودی برای اثرگذاری روی مخاطب دارید.

تفاوتی ندارد که به چه قصدی می‌خواهید از محصولات خود عکاسی کنید، به هر حال قرار است از طریق همین تصاویر مخاطب را شیفته کنید و یا حداقل آمار بازدید سایت یا صفحه خود را افزایش دهید. افزایش این نرخ منجر به افزایش فروش خواهد شد.

عکاسی محصول یکی از سبک‌های دنیای تصویر است که امروزه آن را در هر گوشه کناری از بیلبوردهای تبلیغاتی گرفته تا دیوارهای یک فروشگاه و انواع صفحاتِ نمایشی مشاهده می‌کنیم. خود این سبک زیرشاخه‌های متعددی دارد که نگاهی کوتاه به آن‌ها خواهیم داشت تا برسیم به اصل موضوع که نورپردازی خواهد بود. با دیدنگار همراه باشید.

انواع عکاسی از محصول

سبک عکاسی محصول محدود به یک روش خاص نیست. همانطور که فروشگاه انواع محصولات و خدمات را ارائه می‌دهد مطابق با آن زیرشاخه‌های مختلفی در این سبک نیز داریم. برخی به صورت عمومی‌تر هستند: مثلاً عکاسی از یک محصول مجزا و برخی هم خاص برای یک شرایط ویژه. در ادامه با 6 روش آشنا خواهیم شد.

شات‌ از یک محصول مشخص

می‌توان گفت یکی از معمول‌ترین سبک‌های عکاسی محصول، همین مورد باشد. هر آن چیزی که در تصویر می‌بینیم یک محصول است. معمولاً در کاتالوگ محصولات، بنرها و نشان دادن یک محصول از یک مجموعه چنین کامپوزیشنی را شکل می‌دهیم. معمولاً یک پس‌زمینه سفید یا یکدست را داریم تا فوکوس کاملاً روی محصول باشد. در نمونه زیر یک خوراکی را می‌بینیم. به نظر شما نور چه تاثیری در القای خوشمزگی محصول دارد؟

عکاسی محصول از یک سوژه به خصوص

عکاسی برای نشان دادن مجموعه‌ای از یک دسته محصول

برای نشان دادن مجموعه‌ای از محصولاتِ مرتبط با هم است. شما می‌توانید آنچه که به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهید را در یک شات به نمایش بگذارید و آن‌ها را از رویکرد خود مطلع کنید. خصوصاً در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات کاربرد داردعکاسی محصول و نمایش گروهی از کالاهای یک برند یا مجموعه‌ای خاص از فروشگاه شما همانطور که در تصویر بالا می‌بینید گروهی از محصولات آرایشی و بهداشتی را می‌تواند در یک شات جمع و جور به مخاطبان نشان داد.

عکاسی محصول و نمایشی از لایف استایل

وقتی شما نحوه استفاده از یک محصول را در روزمره به نمایش بگذارید و یک شات بزنید، در واقع یک نوع عکاسی محصول انجام دادید. در این صورت شما احساس بیش‌تری را به مخاطب منتقل می‌کنید و می‌توانید از آن در بخش‌های مختلف تبلیغاتی یا معرفی محصول استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *